Visa kurser.se som: Mobil

Diplomerad growth marketer efter fyra tillfällen – kurs i digital marknadsföring

Breakit
Kursinformation
Distans
4 tillfällen
12 990 SEK
 Diplomerad growth marketer efter fyra tillfällen – kurs i digital marknadsföring

Kursbeskrivning

Diplomerad growth marketer efter fyra tillfällen – kurs i digital marknadsföring

Har du koll på vilka mekanismer som driver dina kunder till köp? Och har en solklar strategi för att uppnå detta? Om inte – se hit!

Nu kan du nämligen få stenkoll med hjälp av denna fördjupningskurs inom growth marketing. Kursledare är Erik Modig, en av Sveriges främsta experter på kommunikation och kundpsykologi, både inom forskarvärlden och näringslivet. Han hjälper företag och entreprenörer att bättre förstå vilka mekanismer som driver kunden till köp – och vad du behöver göra för att nå dit. 

I denna fördjupningskurs får du steg för steg en bättre förståelse för psykologin bakom ett köp – och kan med den nya kunskapen skapa den optimala kundresan. Du får också lära dig att sätta upp en varumärkesstrategi för att driva mer försäljning, hur du kopplar det till en konkret kommunikationsplan och slutligen – hur du sen marknadsför ditt varumärke.

Syfte och mål

  • Att ge dig viktiga psykologiska insikter i hur din kund resonerar och agerar för att kunna utveckla kundresan
  • Hjälpa dig sätta en tydlig varumärkesstrategi som särskiljer er på marknaden och i sin tur ökar dina affärer
  • Att ge dig kunskap kring vad som är säljdrivande kommunikation och hur du applicerar det på din marknadsplan
  • Ge dig verktyg och en plan för hur du effektiviserar din marknadsföring och driver tillväxt

Upplägg

Kurstillfälle 1: torsdag 15 oktober, kl 13.00–15.00
Kurstillfälle 2: onsdag 21 oktober, kl 13.00–15.00
Kurstillfälle 3: onsdag 4 november, kl 13.00–15.00
Kurstillfälle 4: onsdag 11 november, kl 13.00–15.00

I varje kursdel ingår:

  • Ett antal skräddarsydda filmer som ger dig en snabb grundförståelse och förberedelse inför kursen. Du får dessa skickade till dig på mejl en vecka innan kursen. Varje film är mellan 10-15 minuter lång och du har tillgång till filmerna 3 månader efter påbörjad kurs.
  • Exklusivt övningsmaterial som är framtaget för att underlätta din inlärning.
  • En två timmar lång webbkurs som sker live, där du har möjlighet att ställa frågor till kursledaren, få personliga råd och workshoppa tillsammans med andra deltagare.
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Hur påverkar COVID-19 denna kurs?

Vi på kurser.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många kurser ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en kurs påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Kursen riktar sig till vd:s, grundare, affärsutvecklare och chefer på alla nivåer i företaget som på något sätt är ansvarig eller involverad i den produkt eller tjänst ni säljer. Till exempel:

  • Marknadschefer/ansvariga
  • Kommunikationschefer/ansvariga
  • Affärsutvecklingschefer/affärsutvecklare
  • Produktchefer/ägare
  • VD:s
  • Entreprenörer
  • Företagsledning

Kursintyg

Deltagaren erhåller diplom efter avslutad kurs.

Kursinnehåll

  • Kundpsykologi – så skapar du den optimala kundresan
  • Så analyserar du era kunder – vem är de och hur tänker de?
  • Passiva och aktiva delar i kundresan – så påverkar du kunderna under de olika delarna
  • Beståndsdelar i en framgångsrik varumärkesstrategi – så lyckas ni med er
  • Skapa ett attraktivt varumärkessyfte och värdeerbjudande för kunderna
  • Så skapar du en stark varumärkesposition
  • Affärs- och varumärkesdriven kommunikationsplan
  • Säljdrivande kommunikation
  • Varumärkesdrivande kommunikation
  • Val av kanal och media för ditt syfte
  • Marknadsaktiviteter som driver tillväxt
  • Performance marketing – kom igång med mätning av resultat och effekt
  • Tips och tricks kring kreativa delar i din marknadsföring

Kursledare

Erik Modig är ekonomie doktor och forskare vid Handelshögskolan i Stockholm, och en av Sveriges främsta experter kring kundpsykologi, marknadsstrategi och kommunikation. Han delar sin tid mellan att skriva och föreläsa om de senaste teorierna och metoderna bakom hur kommunikation förändrar människors val. Hans senaste bok “Bang for the buck” blev 2017 utsedd till Årets Marknadsföringsbok i Sverige.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Diplomerad growth marketer efter fyra tillfällen – kurs i digital marknadsföring.

Breakit

Breakit

har på kort tid vuxit till att bli den självklara spelaren i startup- och techvärlden (det nya näringslivet) med 250 000 unika läsare varje vecka. Teknik och innovation stöper just nu om näringslivet i grunden. Breakit är den nya, snabbväxande...


Läs mer och visa alla kurser med Breakit
Recensioner
Bli den första att recensera Diplomerad growth marketer efter fyra tillfällen – kurs i digital marknadsföring!
Intresseanmälan

För att få mer information om Diplomerad growth marketer efter fyra tillfällen – kurs i digital marknadsföring, fyll i följande uppgifter:

Liknande kurser