Displaymarknadsföring och programmatisk annonsering på distans

Längd
ca 15 timmar
Utbildningstakt
Deltid
Pris
6 243,75 SEK inkl. moms
Nästa kurstillfälle
Du väljer startdatum se detaljer
Utbildningsform
Kurs
Längd
ca 15 timmar
Utbildningstakt
Deltid
Pris
6 243,75 SEK inkl. moms
Nästa kurstillfälle
Du väljer startdatum se detaljer
Utbildningsform
Kurs
Få mer information om kursen 👍

Kursbeskrivning

Kurs i displaymarknadsföring och programmatisk annonsering på distans

Lär dig mer om Displaymarknadsföring och Programmatisk annonsering - helt på distans

Bemästra displaymarknadsföring och allt vad det innebär. I den här kursen lär du dig bland annat behärska programmatisk annonsering i praktiken.

Kursen ger dig ett helhetsintryck av alla huvudsakliga områden inom displaymarknadsföring och programmatisk annonsering.

Vi går igenom grunderna och fördjupar oss sedan inom varje område.

På så sätt kommer du att bygga spetskompetens inom området.

I kursen lär du dig hur saker fungerar (det teoretiska), och du lär dig hur du faktiskt uträttar olika marknadsföringsaktiviteter (det praktiska).

Efter avklarad kurs har du nog med kunskap för att jobba med displaymarknadsföring.

I kursen går vi grundligt igenom följande områden:

  • Vad är displaymarknadsföring?
  • Traditionell bannerannonsering
  • Programmatisk annonsering
  • Annonsering i Googles Displaynätverk
  • Annonsering genom annonsserver – Google Ad Manager
  • Displayannonsering i sociala medier
  • Native- och contentannonsering
  • Videoannonsering
  • Affiliateannonsering
  • UserX
  • Annonsmaterial
  • Adblockers
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Målgrupp

Kursen passar för dig som vill kompetensutvecklas och lära dig något nytt eller förfina dina kunskaper. Nedan finner du några av dom som brukar gå våra kurser. Känner du att du inte passar in nedan så betyder det inte att kursen inte är för dig. Hör av dig till oss så berättar vi gärna mer om hur kursen kan passa din situation.

För dig som ansvarar över en annonsbudget och behöver lära dig annonsera
Om du har jobbat eller studerat marknadsföring men inte har jobbat med specifik displaymarknadsföring är kursen utmärkt som inkörsport till området. I kursen har du möjlighet att utveckla din kompetens inom bannnerannonsering och addera mervärde i den digitala mediemixen. Kursen passar även för dig som jobbat lite med annan typ av digital marknadsföring, såsom sökmarknadsföring, men där du fortfarande känner att du saknar vissa delar eller behöver vidareutvecklas.

För dig som vill jobba hos publicister 
Den här kursen kräver inga förkunskaper av deltagaren. Om du är nyfiken på, eller vill jobba med displaymarknadsföring passar kursen utmärkt för att bygga upp den kunskap som krävs för att få ett jobb inom området. I roller som Ad Operations, Traffic och Campaign Coordinator arbetar man vanligen inom flera olika områden av displaymarknadsföring.

För dig som driver ett företag och vill växa din verksamhet digitalt
Om du har en verksamhet som du vill jobba med under kursens gång, så kommer du kunna nyttja kursen till sin fulla potential. Om du gör övningarna och följer råden i kursen finns alla chanser att du kommer öka ditt företags digitala tillväxt substantiellt genom att prova dig fram utifrån de tips du tar del av.

Innehåll

Kursen delas in i 13 moment, och flera delmoment. 

Tillhörande momenten finns uppgifter att lösa, quiz att testa dina kunskaper på och en uppsjö med instuderingsmaterial.

Kursen nyttjar i huvudsak dessa medel för utlärning:

  • Inläsningsmaterial
  • Videomaterial
  • Bildförklaringar
  • Övningsuppgifter
  • Quiz
  • Certifieringstest

Kostnader

Kursen i Displaymarknadsföring och Programmatisk annonsering kostar 4995 kr (inkl. moms) och du har sedan obegränsad tillgång till kursen för alltid!

Du kan betala kursen med Klarna, Swish och faktura. 

Vi erbjuder dessutom delbetalning i samarbete med Klarna. 

Kursledare

Maria Grip

Maria Grip har lång erfarenhet av digital marknadsföring och reklam. Maria började sin bana som onlinemarknadsförare på ett säljbolag inom media för att sedan axla en roll som annonsbokningschef online på ett stort svenskt mediehus. Där ansvarade hon för digital annonsering på hela den svenska marknaden, både som ett stöd till mediesäljarna men också genom att själv sälja av det osålda utrymmet genom olika partnerlösningar. Maria har startat upp programmatiska annonssatsningar på ett par olika publicistbolag, idag arbetar hon med medierevision och granskning av digitala medier, ad tech aktörer och influenceraktörer hos Kantar Media Audit. Maria älskar att dela med sig av sin kunskap och erbjuder därför från hösten 2019 en kurs i Displaymarknadsföring här hos Nordic Tech Institute.

Efter utbildningen

Efter kursen har du möjlighet att jobba med allt inom displaymarknadsföring och programmatisk annonsering.

Som certifierad (efter avklarad kurs) kommer du ha möjlighet att söka till och ha chans att få juniora roller på byråer, inhouse på företag eller hos publicist. Du kan självklart även applicera dina kunskaper på ditt egna företag. Den som läser kursen som påbyggnad för vidareutveckling kan axla nya roller eller ansvarsområden hos arbetsgivaren.

Några vanliga jobbtitlar som du kan få efter avklarad utbildning är:

  • Digital/Display Specialist
  • Ad Operations (display eller programmatisk marknadsförare)
  • In- och outbound-marknadsförare
  • Traffic / Webbtraffic
  • Annonstraffic
  • Campaign Coordinator / Kampanjkoordinator
  • Annonskoordinator

Intresseanmälan

Intresseanmälan

Intresserad av Displaymarknadsföring och programmatisk annonsering på distans och vill veta mer? Kontakta kursarrangören direkt! En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Recensioner

Snittbetyg: 5

Baseras på 1 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
5/5
Caroline U
17 feb 2020

Jättebra kurs!