Visa kurser.se som: Mobil

Hohoho! 🎅 NedrĂ€kningen till jul har börjat! Det firar vi pĂ„ kurser.se med en klurig jultĂ€vling. LĂ€s mer hĂ€r.

Visar 1-10 av 10 träffar
 

Mer om ashtangayoga

I ashtangayoga ska man genom yogaövning, medveten andning, koncentration och fokuserad blick utvecka en bra kroppskontroll, sinneskontroll och en medvetenhet om sitt inre. Ashtangayogan ger ökad hÀlsa, muskelstyrka och livskraft och Àr en vÀldigt populÀr yogaform.

NÀr man i ashtangayogan kombinerar andning med olika stÀllningar och drar samman olika muskler, vÀrms hela kroppen upp vilket gör det behagligt att stecha ut kroppen. Svettningarna och vÀrmen sÀtter igÄng en reningsprocess dÀr de inre organen, hjÀrnan, musklerna, nervsystemet och och sinnena deltar.

Inom ashtanga yogan finns det tre olika serier. Den första seroen renar kroppen. Den andra renar nervsystemet genom att öppna energikanalerna. Den sista serien förutsÀtter en högre grad av flexibilitet. NivÄerna ska var och en fullföljas innan man gÄr vidare. Men varje stÀllning bygger man upp och förbereds med den balans och styrka som krÀvs för att fortsÀtta med nÀsta stÀllning och serie.

NÄgra av de positiva effekterna som ashtanga yoga ger Àr bland annat: fastare muskler, en energisk kÀnsla, en ungdomligare och friskare kropp, minskad risk för skador, förbÀttrat immunförsvar och förbÀttrad syreupptagningsförmÄga.

JÀmför kurser