Google Ads

Webbdagarna Academy, i Stockholm (+1 orter)
Längd
1 dag
Pris
7 950 - 8 950 SEK
Längd
1 dag
Pris
7 950 - 8 950 SEK
Få mer information om kursen 👍

Kursbeskrivning

Google Ads

Introduktionskurs i Google Ads (tidigare Google AdWords) i Stockholm

Välkommen till en inspirerande och mycket uppskattad heldagskurs för dig som vill lära dig Google Ads från grunden. Som deltagare får du en teoretisk och praktisk överblick av Google Ads som annonseringsplattform och dessutom djupare kunskap om optimering av annonser, kontostruktur, sökordsanalys, uppföljning och viktiga KPI:er.

Kort sagt: vår certifierade kursledare hjälper dig att få ut maximalt av din annonsering i söknätverket.

Det här lär du dig som deltagare

  • Vilka möjligheter som finns med Google Ads
  • Best practice kring kontostruktur och annonser
  • Hur du bäst fördelar din budget
  • Att göra en sökordsanalys och sätta upp din strategi
  • Att optimera landningssidor & kampanjinställningar
  • Hur du utvärderar och förbättrar din annonsering samt de viktigaste KPI:erna
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Målgrupp

För dig som är ny inom Google Ads

Kursen är perfekt för dig som vill lära dig grunderna i hur du på ett kostnadseffektivt sätt sprider ditt varumärke med hjälp av denna kraftfulla kanal – och inte minst bli en bättre beställare om du köper in tjänsten från en byrå. Du behöver inga förkunskaper för att delta då vi börjar från grunden och dyker djupare i ämnet under dagen för en bättre förståelse.

Upplägg

Här är dagens program

08:30-09:00– Registrering med frukost

Registrering i receptionen på IDG´s nya kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.

09:00-09:50 – Introduktion till Google Ads – Söknätverket

  • Söknätverket i går och i dag
  • Google Ads olika delar
  • Hur fungerar annonseringen?
  • Pengamaskin! – fördelarna med Ads-annonsering!

09:50-10:50 – Analys och strategi

  • Val av sökord för din annonsering – faktorer som avgör
  • Förstå sökbeteendet och rikta din annonsering med matchtyper

10:50-11:00 – Förmiddagsfika

11:00-12:15 – Kontostruktur och kampanjinställningar

  • Skapa en struktur som möjliggör lönsam annonsering
  • Rätt inställning tjänar du pengar på – vi går igenom de viktigaste inställningarna du behöver ha koll på

12:15-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)

13:00-13:50 – Annonser och annonstillägg

  • Annonser påverkar din lönsamhet – hur skriver man en säljande annons?
  • Fallgropar du gör bäst i att undvika
  • Ta upp plats i sökresultatet och fånga besökarens uppmärksamhet
  • Skapa vinnande landningssidor – förbättra dina resultat

13:50-14:45 – Optimering och Budgivning

  • Optimera dina sökord och positioner – här finns mycket att tjäna
  • Olika bud för olika sökord – lär dig fördela din budget!
  • Hur utesluter jag olönsam trafik ur min annonsering?
  • Belönas som annonsör – betydelse av Quality Score
  • Viktiga metrics du måste känna till för att lyckas med din annonsering

14:45-15:00 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

15:00-16:00 – Uppföljning & Analys

  • Är din annonsering lönsam? Vad har du för ROAS?
  • Sätt upp och spåra dina mål och KPI:er
  • Köpa in Google Ads-hjälp? – Ställ krav på din leverantör!

Kostnader

Pris distans: 

7950 kr 

Pris fysisk: 

8950 kr 

Kursledare

Kursledare: Mattias Hyll Wressle, Senior SEM

Mattias arbetar som senior konsult inom Google Ads & betald marknadsföring på Pineberry. Han har även bred erfarenhet inom andra kanaler som SEO, Amazon & sociala medier. Mattias har en examen från Jönköping University inom Medie- & Kommunikationsvetenskap.

Intresseanmälan

Intresseanmälan

Intresserad av Google Ads och vill veta mer? Kontakta kursarrangören direkt! En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.