Visa kurser.se som: Mobil

Social Media Strategy

Berghs School of Communication
Kursinformation
Stockholm
24 timmar
33 750 SEK inkl. moms
Svenska

Kursbeskrivning

Med den här kursen lyfter du som är senior kommunikatör eller marknadsförare med ledande roll arbetet med sociala medier till en ny nivå. Här går vi på djupet med hur man kan stärka sin närvaro i sociala medier och leda det kommunikativa och strategiska arbetet framåt.

Om kursen

Idag är sociala medier inte längre en ny och outforskad kanal inom ett företags mediamix, utan ett brett kommunikationsområde som på olika sätt genomsyrar i stort sett all marknadsföring i ett allt mer digitalt och användardrivet medielandskap. Sociala medier har ”vuxit upp” och förväntas nu leverera precis samma effekt och affärsnytta som övriga kommunikationsaktiviteter. Men hur ska man använda sociala medier på rätt sätt i sin verksamhet? Hur arbetar man fram en social mediastrategi som på ett naturligt stöttar den övergripande affärs- och varumärkesstrategin? Hur ska man prioritera och välja bort i ett område som bara blir mer komplext för var dag? Hur ser man till att ens närvaro i sociala medier är uthållig och genererar affärsnytta på lång sikt?

Kursen syftar till att ge deltagarna en mer strategisk och metodisk kompetens för att analysera, definiera, prioritera och utvärdera en närvaro i sociala medier, samt koppla denna till företagets övergripande affärs- och kommunikationsmål. Kort sagt att på allvar få upp sociala medier på agendan inom en organisation.

I undervisningen varvas teori med verkliga exempel – aktuella cases, kampanjer och strategier inom såväl B2B, B2C och offentlig sektor – samt praktisk metodik och verktyg för att arbeta strategiskt med sociala medier. Du kommer under kursens gång arbeta med ett projektarbete. Använd gärna ditt eget företag/organisation i projektarbetet eller förbered ett att utgå från om du är konsult eller mellan jobb.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till seniora kommunikatörer och marknadsförare med befintligt ansvar för ett företags närvaro i sociala medier och/eller varumärkes- och kommunikationsstrategiska frågor. Kursen passar oavsett om du jobbar som konsult eller på en marknadsavdelning.
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Hur påverkar COVID-19 denna kurs?

Vi på kurser.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många kurser ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en kurs påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Social Media Strategy.

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Berghs School of Communication
– Utbildning och kurser inom PR, reklam och media

Berghs School of Communication erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom marknadskommunikation.  Vi har diplomutbildningar och internationella bachelorutbildningar på heltid, över 80 kurser på deltid samt anpassade utbildningar för organisationer och företag. Varje år går cirka 3000 personer...


Läs mer och visa alla kurser med Berghs School of Communication

Kontaktuppgifter till Berghs School of Communication

Berghs School of Communication

Sveavägen 34
111 93 Stockholm

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Social Media Strategy!

Arrangörsrecensioner
(3,6)
Baseras på 134 recensioner.
Läs recensioner

Liknande kurser