Kursbeskrivning
Investera i kundbemötande så väljer kunderna (med nöje) ditt företag!
Detta är en kundserviceutbildning för företag som vill imponera med sitt kundbemötande. Hur kunder blir bemötta i ett tidigt stadie är ofta nyckeln till fortsatta goda affärsrelationer. Bättre bemötande föder mer lojalitet och ökar på sikt lönsamheten för företaget.
Kursen i kundbemötande och service hjälper dig och din personal att utveckla och effektivisera era kundkontakter på ett framgångsrikt och strukturerat sätt.
Kommande kursstarter
Varför välja Academy GMS?
Eftertraktad utbildning
Bli diplomerad
Nöjd-kund-garanti
Målgrupp
Utbildningen i kundbemötande är riktad till dig som idag har återkommande kundkontakter. Du vill få bättre självförtroende i ditt yrke, förståelse för merförsäljning och dessutom lära dig mer om hur man med ett leende underhåller redan goda relationer till kunden.
Företagsanpassad kurs
Kursen skräddarsys helt utifrån dig och ditt företags behov och förutsättningar. Startdatum är flexibla och vi på GMS International kan hjälpa er att identifiera var fokus behöver ligga under utbildningen.
Välkommen med dina frågor!
Ställ dina frågor eller beställ mer information, det går även bra att ta kontakt med GMS International via telefon: +46 (0)8-798 20 80
Kursinnehåll
Positiva kundrelationer
- Kundens grundläggande förväntningar - Hur man minst uppfyller dessa.
- Förutseende kundbemötande - Att förstå och förutse vad kunden både behöver och vill ha.
- Kundrespekt - Respektera kundens tid mer än din egen.
- Kundförståelse - Visa att du bryr dig om kunden. Håll koll på din fakta om kunden.
- Merförsäljning - Alla som har kontakt med kunder kan bidra till ökad lönsamhet och nöjdare kunder med merförsäljning. Om det utförs på rätt sätt!
Professionell kommunikation
- Kommunikation via telefon. Tonläge, ordval, tydlighet samt förmåga att lyssna och förstå.
- Skriftlig kommunikation - Hur du skriver tydliga och effektiva mejl. Formuleringar, fraser och ordval.
- Personliga möten - Hur du bäst tar hand om kunden och dennes behov.
- Konflikthantering - Lär dig hantera negativa kunder och hur du vänder dem till en positiv kund.
- Uppföljning - Hur du bäst följer upp och har naturlig- och kontinuerlig kontakt med kunden.
Kursens mål
Som deltagare kommer du att få lära dig att bättre förstå kunderna och deras behov, samt hur du skapar långvariga relationer med kunden. Dessutom kommer du kunna hjälpa till att styra kunden i rätt riktning.
Allt på ett positivt, personligt och professionellt sätt! Gott självförtroende ger bättre relationer!
Intresseanmälan
Academy GMS – Vi utbildar Företag & Organisationer!
GMS International® är ett utbildningsföretag som fokuserar helt på företagsmarknaden. Vi är specialister på lösningar och tjänster inom kommunikation, kultur, språk, ledarskap, försäljning, projektledning och kundservice. Med våra framstående, erfarna och insprirerande instruktörer och lärare är vi säkra på att vi är det perfekta valet...