Kundhantering, kundrelationer och lyckad kundbemötande

Academy GMS, Rikstäckande (+4 orter)
Nästa kurstillfälle
augusti 2024 (+13 kursstarter)
Utbildningsform
Kurs
Nästa kurstillfälle
augusti 2024 (+13 kursstarter)
Utbildningsform
Kurs
Få mer information om kursen 👍

Kursbeskrivning

Kundhantering, kundrelationer och lyckad kundbemötande

Kundbemötande och Kundhantering Genom Hela Organisationen

Mycket av den kommunikation som din organisation för med dina kunder ligger ibland helt utanför marknads- och kundavdelningen. Om du till exempel är en tjänsteleverantör kommer en stor del av den dialog du för med kunden beröra helt andra delar av organisationen såsom leverans och support. Kanske är det dina servicetekniker eller IT-konsulter som är de som har mest kontakt med dina kunder och som bäst förstår dina kunders problem och behov?

Hur undviker vi missnöjda kunder?

Av tillfrågade amerikanska konsumenter svarade 49% att de bytt företag p.g.a. missnöje med servicen. Av dessa svarade hela 62% i åldrarna 25-34 år att de övergett ett företag med dålig erfarenhet och service. Det gäller alltså att ligga i topp från alla vinklar och medarbetare.

Undvika Undermåligt Bemötande

Önskemålen ifrån kunder har varit ungefär densamma oberoende av marknad och tid. Trevlig, hjälpsam personal som ser kunden och gör allt för hen för en så bra och smidig upplevelse har alltid varit viktiga faktorer. Kan personalen också överraska kunden genom att ge det lilla extra så har man lagt grunden för en komparativ fördel gentemot konkurrenter.

Förbättra kunden köpresa och kundbemötande

Kundens förändrade köpresa har ökat behovet av samarbete mellan marknad och sälj. Vi kommer också ta upp behovet av att inkludera leverans och produktutveckling i kundhanteringen.

I denna inspirerande utbildning tar vi upp hur hela organisationen kan bemöta och skapa bättre kundrelationer.

Kursen i kundbemötande och service hjälper dig och din personal att utveckla och effektivisera era kundkontakter på ett framgångsrikt och strukturerat sätt.

Utbildningen i kundbemötande är riktad till dig som idag har återkommande kundkontakter. Du vill få bättre självförtroende i ditt yrke, förståelse för merförsäljning och dessutom lära dig mer om hur man med ett leende underhåller redan goda relationer till kunden.

Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Kommande kursstarter

Välj mellan 13 kursstarter

augusti 2024

  • Kurs
  • Sverige

september 2024

  • Kurs
  • Sverige

oktober 2024

  • Kurs
  • Sverige

november 2024

  • Kurs
  • Sverige

december 2024

  • Kurs
  • Sverige

april 2025

  • Kurs
  • Sverige

maj 2025

  • Kurs
  • Sverige

juni 2025

  • Kurs
  • Sverige

Höst

  • Kurs
  • Göteborg

Vår

  • Kurs
  • Göteborg

Höst

  • Kurs
  • Malmö

Sommar

  • Kurs
  • Stockholm

Vår

  • Kurs
  • Uppsala

Varför välja Academy GMS?

Eftertraktad utbildning

Bli diplomerad

Nöjd-kund-garanti

Intresseanmälan

Intresseanmälan

Intresserad av Kundhantering, kundrelationer och lyckad kundbemötande och vill veta mer? Kontakta kursarrangören direkt! En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.
Academy GMS

Academy GMS – Vi utbildar Företag & Organisationer!

GMS International® är ett utbildningsföretag som fokuserar helt på företagsmarknaden. Vi är specialister på lösningar och tjänster inom kommunikation, kultur, språk, ledarskap, försäljning, projektledning och kundservice. Med våra framstående, erfarna och insprirerande instruktörer och lärare är vi säkra på att vi är det perfekta valet...

Läs mer och visa alla kurser med Academy GMS

Highlights