Visa kurser.se som: Mobil

Har covid-19 påverkat dina planer på att läsa en kurs? Svara på vår korta undersökning och hjälp oss att hjälpa dig!

Annonsera på Facebook och Instagram

Webbdagarna Academy
Kursinformation
Distans, Stockholm
1 dag
5 950 - 6 950 SEK inkl. moms
Annonsera på Facebook och Instagram

Kursbeskrivning

Finns nu även som distanskurs!

Annonsera på Facebook och Instagram – heldagskurs i Stockholm

Det är i dag viktigare än någonsin att synas i sociala medier. Och numera räcker det inte med att göra regelbundna statusuppdateringar för att nå din målgrupp – den organiska spridningen behöver kompletteras med träffsäker annonsering för att nå full effekt. På denna mycket aktuella heldagskurs lär du dig att annonsera både kostnadseffektivt och datadrivet på Facebook och Instagram. Du får en grundläggande genomgång av Facebook Ads – både teoretiskt och praktiskt – och dessutom fördjupad kunskap i alltifrån segmentering av målgrupper till spårning, optimering och uppföljning.

I korthet: vår erfarna kursledare hjälper dig att få maximal ROI på din annonsering i sociala medier.

Det här lär du dig som deltagare

  • Hur annonsering på Facebook och Instagram fungerar
  • Sätta rätt mål för din annonsering
  • Segmentera dina målgrupper och välja rätt kanal
  • Kontostruktur, kampanjinställningar, spårning och målgrupper
  • Skapa säljande annonser
  • Optimering, mätning och uppföljning av din annonsering för ännu bättre resultat
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Hur påverkar COVID-19 denna kurs?

Vi på kurser.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många kurser ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en kurs påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

För dig som vill annonsera effektivt i sociala medier

Kursen vänder sig till dig som vill få en heltäckande bild av hur du lyckas på riktigt med annonsering på Facebook och Instagram. Kanske jobbar du som marknadsförare, kommunikatör, webbredaktör, sociala medier-ansvarig eller e-handlare. Du behöver inga förkunskaper för att delta.

Upplägg

Här är dagens program

08:30-09:00 – Registreringen öppnar

09:00-09:50 – Del 1 – Facebook och Instagram

  • Varför ska du annonsera på Facebook och Instagram?
  • Sätt upp mål för din annonsering
  • Skillnaden mellan organiska inlägg och annonsering
  • Välj rätt kanal för att hitta dina kunder

09:50-10:50 – Del 2 – Kontostruktur, kampanjinställningar, spårning och målgrupper

  • Skapa ett framgångsrikt annonskonto
  • Välj rätt strategi och kampanjinställningar
  • Hur strukturerar du dina kampanjer, Ad Sets och annonser?
  • Facebook-pixel – så implementerar du den
  • Bygg unika målgrupper som passar din verksamhet
  • Lär dig skapa en Custom Audience

10:50-11:00 – Förmiddagspaus

11:00-12:15 – Del 3 – Skapa annonser som säljer

  • Annonsformat – Vad bör du tänka på när du tar fram olika annonser?
  • Skapa vinnande annonstexter och annonsbilder
  • Call-to-action – Hur bör du tänka?
  • Best practice – Lär dig från vinnande exempel

12:15-13:15 – Lunch(en väldigt god lunch)

13:15-13:50 – Del 4 – Dynamiska produktannonser (DPA) och retargeting

  • Skillnaden mellan DPA och retargeting
  • När ska jag använda DPA?
  • Skapa en retargeting-grupp på dina tidigare besökare
  • Vad är en DPA-feed?
  • Segmentera dina besökare efter t.ex. ålder, kön och ort

13:50-14:45 – Del 5 – Instagram: Sätt en vinnande strategi och målsättning

  • Annonsformat – Vad bör du tänka på när du tar fram annonser för Instagram
  • ​Hur hittar du dina målgrupper på Instagram?

14:45-15:00 – Eftermiddagsfika

15:00-16:00 – Del 6 – Optimering, mätning och uppföljning

  • Lär känna dina nyckeltal och utvärdera annonseringen
  • Att tänka på när du optimerar dina kampanjer
  • Budgetfördelning, budgivning, enheter och placeringar
  • Facebook-rapportering
  • Skapa skräddarsydda rapporter
  • Varför ska du använda UTM-spårning?

Kostnader

6950 kr

Kursledare

Kursledare: Nicklas Krus – Ledande expert på annonsering i sociala medier

Nicklas Krus är Pineberrys Head of Social Media och en fena både på digital annonsering och SEO. Nicklas förklarar komplicerad annonseringsstrategi med sitt norrländska lugn så att alla kan förstå. Han föreläser ofta inom ämnet och kommer under en heldag, tillsammans med flera andra experter på Pineberry, lära dig att använda Facebook Ads på ett lönsamt sätt. Så att du kan hitta nya kunder och bygga ditt varumärke – till en så låg kostnad som möjligt.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Annonsera på Facebook och Instagram.

Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy är Sveriges ledande kursarrangör inom digitala ämnen. Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar vi nyskapande, djupgående och mycket lärorika heldagskurser kurser på distans och i Stockholm med max 15 deltagare per tillfälle. Kort sagt: det är här...


Läs mer och visa alla kurser med Webbdagarna Academy

Kontaktuppgifter till Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy

Magnus Ladulåsgatan 65
10678 Stockholm

Tel: 08-453 60 00

Recensioner
Bli den första att recensera Annonsera på Facebook och Instagram!

Liknande kurser