Kursbeskrivning
Varje dag möts vi av bilder och filmer på sociala medier, även kallat content. Men vilka är det som skapar allt innehåll och hur gör dom det? I denna kurs får du verktygen för att kunna påbörja din karriär i djungeln av content och kunskaper kring hur man går från idé till färdig produkt.
Kursens innehåll
Content har blivit en mycket viktig faktor i företags och influencers verktygslåda för att överleva på sociala medier. De sociala kanalerna förväntas både bygga varumärke genom att berätta ett företags värderingar och historia samt framgångsrikt driva försäljning av produkter. Materialet bör ständigt uppdateras och helst skilja sig åt för varje plattform.
Hur navigerar man i en bransch som ständigt är i rörelse och konstant förändras? Finns det ett svar på hur man skapar nästa stora trend? Tillsammans med yrkesverksamma föreläsare går vi igenom dessa frågor och lär ut verktyg för att lyckas.
Kursen blandar föreläsningar med praktiska övningar, både individuellt och i grupp. Du kommer att få använda de kunskaper du får i praktiken genom att arbeta med ett case som pågår under kursens gång. Vid kursens slut hålls en presentation av arbetet.
Genom detta vill vi ge dig en inblick i vad som kanske blir ditt nästa jobb och ge dig kunskap så att du kan sticka ut på arbetsmarknaden eller utvecklas inom den position du befinner dig i idag.
För vem är kursen?
Den här kursen riktar sig till dig som vill börja din karriär inom contentskapande eller utvecklas på den plats du är idag. Du ska ha ett intresse för sociala medier och drivs av att komma på nya koncept som förhoppningsvis ’breaks the internet’. Både för företag, dig själv eller åt en influencer.
Det här får du
- Att analysera och tolka en brief
- Målgruppsanalys på sociala medier
- Idégenerering och konceptutveckling inom content
- Projektledning av content creation
- Skapa och utveckla en kreativ pitch
Praktisk information
SpråkSvenskaPlatsStartFredag 6 decemberSlutFredag 6 decemberVanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.
Kursansvarig
Mimmi Onsum
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du ska ha ett intresse för sociala medier och contentskapande. Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
22 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
27 500 kronor
Kursdatum
Kursstart, som är gemensam med övriga startkurser är på tisdagen den 4/3 kl 17.30-20.30 i vår Aula på plan 1.
Därefter är kursen på följande onsdagar: 12/3, 19/3, 26/3, 2/4, 9/4, 23/4, 30/4, 7/5, 14/5 kl 18.00-20.30 på Berghs.
Egna studietimmar
2-3 timmar/veckaKommande kursstarter
Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer och visa alla kurser med Berghs School of Communication