Strategisk marknadsföring

Längd
36 timmar
Pris
45 000 SEK inkl. moms
Nästa kurstillfälle
3 oktober, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Kurs
Längd
36 timmar
Pris
45 000 SEK inkl. moms
Nästa kurstillfälle
3 oktober, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Kurs
Vill du veta mer? 🤗

Kursbeskrivning

  • Vision, syfte och vägledande principer
  • Varumärkesstrategi
  • Kommunikationsstrategi

Här får du som redan har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring möjlighet att både bredda och fördjupa dina kunskaper inom varumärkes- och kommunikationsstrategi. Du får verktyg som hjälper dig att arbeta mer strategiskt för att skapa starka varumärken samt planera för aktiviteter och kommunikationsinsatser som stärker verksamheten och erbjudandet.

Om kursen

Kursen ger dig förutsättningar att utveckla marknads-/kommunikationsavdelningen till en värdeskapande funktion i organisationen. En funktion som leder strategiarbetet och genomförandet med kunskap och inspiration som sprider insikter om kunder och marknaden, identifierar och kommunicerar affärsmöjligheter och blir på så sätt både en grundbult i verksamheten och en affärkritisk resurs.

Kursen syftar till att ge dig en stabilare grund för att arbeta strategiskt med varumärkesutveckling, marknadsföring och kommunikation. Du lär dig teorier och begrepp, verktyg och modeller samt praktiska arbetsmetoder som utvecklar din analytiska förmåga. Du blir tryggare i att fatta beslut och att argumentera för din sak.

På kursen varvas teori med praktiska övningar där du får använda beprövade arbetsmodeller och metoder. Efter avslutad kurs har du kunskaper för att ta fram underlag för marknadsföringsbeslut på strategisk nivå och koppla strategier och åtgärder till varumärkets löfte, positionering, mål och vision.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som har några års arbetslivserfarenhet och som nu vill fördjupa dina kunskaper inom varumärke, marknadsföring och kommunikation.

Kursansvarig

Geta Kroon

Kreativ strateg, Kroon & Nordlinder.

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
45 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
36 000 kronor

Övrig information

.

Kursdatum

Torsdagar 3/10, 10/10, 17/10, 24/10, 7/11 samt 14/11 kl 09.00-16.00

Egna studietimmar

ca 15 timmar

Det här får du

  • Marknadsföringens grunder, begrepp och terminologi
  • Strategisk marknadsplanering
  • Olika planer och deras syfte
  • Varumärkesstrategi och -löfte
  • Verktyg och modeller för omvärldsanalys
  • Positionering
  • Vision, syfte och vägledande principer
  • Segmentering och funktionella målgrupper
  • Kommunikations­strategi
  • Konceptutveckling
  • Integrerad kommunikation
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

3 oktober, 2024

  • Kurs
  • Stockholm
  • Svenska

Intresseanmälan

Intresseanmälan

Intresserad av Strategisk marknadsföring och vill veta mer? Kontakta kursarrangören direkt! En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Berghs School of Communication
Bobergsgatan 48
115 47 Stockholm

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...

Läs mer och visa alla kurser med Berghs School of Communication

Highlights