Kursbeskrivning

- Målgrupper och beteenden
- Skapa engagerande innehåll
- Mätning och analys
TikTok är just nu den snabbast växande sociala medier-plattformen. Den har snabbt blivit ett måste i mediemixen. Men hur ska man lägga upp sin strategi för både organisk och betald närvaro och jobbar vi rent praktiskt med TikTok?
Om kursen
Den här kursen ger dig en introduktion till TikTok utifrån ett företags- eller varumärkesperspektiv. Du kommer att få en grundläggande förståelse för vad TikTok är, hur kanalen fungerar och vilka möjligheter samt utmaningar den ger. Kursen ger dig också färdigheter och verktyg för att utveckla och driva kampanjer och innehåll på TikTok. I kursen kommer du även få möjlighet att praktisera och tillämpa sina färdigheter genom olika övningar.
Vem är kursen för?
Det här är en kurs som passar dig som redan idag arbetar med marknadsföring eller kommunikation i någon form och vill nu ta steget ut på TikTok. Det är en fördel om du har intresse av eller har arbetat med sociala mediekanaler såsom Facebook, Instagram eller Youtube.
Kursansvarig
Johannes Stålnacke Nero, Team Manager Content på sociala medier-byrån Ingager där han ansvarar för byråns TikTok-erbjudande. Under de senaste 8 åren har Johannes jobbat med strategi, koncept och produktion för sociala medier för varumärken som BMW, American Express och Ving.
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du ska ha intresse av eller ha arbetat med sociala mediekanaler såsom Facebook, Instagram eller Youtube.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
11 875 kronor
Studieavgift exkl. moms
9 500 kronor
Kursdatum
Torsdagen den 11/4 kl 09:00-17:00.
Det här får du
- Förståelse för TikToks målgrupper, intressen och beteenden.
- Strategi för organisk och betald närvaro på TikTok.
- Färdigheter för hur man skapar TikToks för både organisk och betald närvaro. Idégenerering, produktion och klippning.
- Kunskap om olika strategier för att öka synligheten och engagemanget för ditt innehåll på TikTok.
- Förståelse för hur man annonserar på plattformen via TikTok Ads Manager.
- Förståelse för hur man kan mäta och analysera resultaten av sin kampanj eller innehåll på TikTok.
- Förmåga att skapa och implementera kampanjplan eller innehåll på TikTok.
Kommande kursstarter
Intresseanmälan

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon
Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...
Läs mer och visa alla kurser med Berghs School of Communication