AI-drivet innehåll och sociala mediestrategier

Längd
12 timmar
Pris
22 500 SEK inkl. moms
Nästa kurstillfälle
14 maj, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Kurs
Längd
12 timmar
Pris
22 500 SEK inkl. moms
Nästa kurstillfälle
14 maj, 2024 se detaljer
Utbildningsform
Kurs
Vill du veta mer? 🤗

Kursbeskrivning

  • Innehållsstrategier med AI-verktyg
  • Struktur för att integrera AI i processer
  • Manus och moodboards med AI

Vill du förbereda dig för att leda och genomföra AI-drivna kommunikationsprojekt? AI har redan börjat revolutionera sättet att skapa och distribuera innehåll. Vi guidar dig i en mängd olika AI-verktyg som skapar möjligheter att förbättra innehållsstrategier och sociala medier kampanjer.

Om kursen

Kursen fokuserar på hur artificiell intelligens kan transformera skapandet av digitalt innehåll samt användas för att analysera och optimera innehåll. Vi täcker de senaste trenderna inom AI för sociala medier, inklusive hur man använder AI för innehållsanalys, målgruppssegmentering och personalisering av innehåll.

Under dessa två dagar kommer vi att öva på att skapa mer engagerande och målgruppsanpassat innehåll till sociala medier med AI. Vi introducerar en rad AI-verktyg och plattformar som är relevanta för olika delar i processen att skapa innehåll, analysera engagemang och kundbeteenden.

Genom en blandning av teori och praktiska övningar kommer du att lära dig att integrera AI-verktyg i innehållsproduktion och sociala mediekampanjer för att effektivisera arbetsflöden, förbättra engagemang och mäta resultat mer effektivt.

Vi kommer också att utforska etiska överväganden och bästa praxis för användning av AI inom kommunikation för sociala medier. Denna intensivkurs kommer att förmedla komplexa koncept på ett engagerande och lättförståeligt sätt.

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig till content creators, social media managers, projekt- och produktionsledare inom kommunikation som vill utnyttja AI för att revolutionera sättet de skapar och distribuerar innehåll.

Deltagarna bör ha grundläggande kunskaper i digital kommunikation och vara öppna för att utforska nya teknologier och vilja lära sig nya digitala verktyg.

Teknik

Du behöver ha med dig en egen dator och ha en ChatGPT Plus licens med tillgång till GPT-4.

Kursansvariga

Sibbe Silvén

Head of AI, Bright Mind Agency

Alexander Morad

Grundare och VD, Bright Mind Agency.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Kursen riktar sig till content creators, social media managers, projekt- och produktionsledare inom kommunikation. Deltagarna bör ha grundläggande kunskaper i digital kommunikation och vara öppna för att utforska nya teknologier.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
22 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
18 000 kronor

Tillkommande kostnader

Du behöver ha med dig en egen dator och ha en ChatGPT Plus licens med tillgång till GPT-4.

Kursdatum

Tisdag 14/5 och onsdag 15/5 kl 9.00-16.00.
Kursen inleds med en gemensam föreläsning i aulan kl 9.00-10.30 under AI-veckan.

Det här får du

  • Förståelse för hur olika AI-verktyg kan förbättra innehållsstrategier och sociala medier kampanjer.
  • Öva på att skapa mer engagerande och målgruppsanpassat innehåll till sociala medier med AI.
  • Kunna ta hjälp av AI för att skapa moodboards, content planer, strategier, manus etc.
  • Förståelse för hur prompt-tekniker påverkar resultatet av din generering.
  • Se möjligheter med att analysera och mäta innehållsprestanda genom AI-baserade verktyg.
  • Resonera kring etiska frågeställningar som kommer med användningen av AI inom sociala medier.
  • Bygg en struktur för att kontinuerligt integrera AI i dina dagliga processer.
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Kommande kursstarter

1 tillgänglig kursstart

14 maj, 2024

  • Kurs
  • Stockholm
  • Svenska

Intresseanmälan

Intresseanmälan

Intresserad av AI-drivet innehåll och sociala mediestrategier och vill veta mer? Kontakta kursarrangören direkt! En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.
Berghs School of Communication
Bobergsgatan 48
115 47 Stockholm

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Berghs School of Communication älskar all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941. Berghs ligger i centrala Stockholm och erbjuder strategisk och...

Läs mer och visa alla kurser med Berghs School of Communication

Highlights