
Kursbeskrivning
Bli Certifierad Sociala Medier Manager
Vill du bli bäst på sociala medier och ansvara för en viktig kommunikationskanal för ditt företag?
Sociala medier är en viktig marknadsföringskanal för företag och kommer att bli allt viktigare i framtiden. Sociala medier är en av flera kommunikationskanaler ett företag har för att nå ut i en konkurrensutsatt marknad.
Det har blivit allt vanligare att kommunikationen mellan företag och deras kunder sker genom olika kanaler i sociala medier. Många tar del av vad som skrivs om ett företag, deras vara eller tjänst innan de beslutar sig för att köpa vilket innebär att det måste finnas en strategi hur företaget vill synas och upplevas av kunderna samt hur kommunikationen ska hanteras kontinuerligt.
Utbildningen till Certifierad Social Media Manager består av tre delkurser. Fokus i utbildningen består av att du ska lära dig att använda de olika kanalerna och arbeta långsiktigt med att förstärka företagets varumärke.
Välkommen att anmäla dig och låta din framgångsresa starta tillsammans med oss!
ATT STUDERA SOCIALA MEDIER INNEBÄR ATT:
- Du startar din utbildning när du vill
- Du studerar hur du vill, med dator, läsplatta eller mobiltelefon
- Du avgör själv studietakten
- Du studerar var du vill
KURSPORTALEN
Du får tillgång till inspelade föreläsningar i vår kursportal där du träffar våra lärare med olika specialområden. Du kommer att få se korta filmer med våra föreläsare som presenterar sig själva och respektive ämne samt med tal skärminspelade föreläsningar i Powerpoint.
Själva föreläsningsmaterialet har du även tillgång till i kursportalen när det är dags att göra övningsuppgifter och inlämningsuppgifter som skickas in för granskning av vår personal som därefter ger dig feedback. Du kan också kontrollera din kunskapsnivå genom att svara på Quiz.
I kursportalen finns det ett Forum där du kan diskutera och fråga andra kursdeltagare och lärarna om kursinnehållet. Du kommer under studietiden att ha kontakt med kursledaren om du stöter på frågor eller problem samt när du får återkoppling på dina inlämningsuppgifter. Interaktivitet genom chat, mail och telefon. Kontinuerligt i kursmaterialet finns övningsuppgifter och inlämningsuppgifter så att du löpande kan stämma av att du tillgodogjort dig materialet på ett bra sätt.
Välkommen att anmäla dig och låta din framgångsresa starta tillsammans med oss!
MODUL 1
Introduktion till sociala medier
Historik sociala medier
Vilka är dina kunder?
Varumärkesbyggande
Blogg
Poddradio
Andra sociala medier
Andra marknadsföringskanaler Inlämningsuppgift
MODUL 2
Språkbruk
Mobila appar
Vlogg
Bildanvändande
Kampanjer
Copyright
Kundundersökningar
Analys och rapport
Krishantering
Projektledning
Marknadsföringslagen
Inlämningsuppgift
MODUL 3
Digital marknadsföring
Marknadsföra företaget digitalt
Vad innebär PR i sammanhanget?
Digital strategi?
Varumärkesbyggande fördjupning
Google+
Youtube
Sökmotoroptimering (SEO)
Affiliate – Annonsnätverk
E-handelsstrategi
Inlämningsuppgift
Målgrupp
Utbildningen är gjord för dig som vill studera var du vill, när du vill och hur du vill. Du har tillgång till kursmaterialet oavsett teknikplattform, t ex stationär dator, laptop, surfplatta eller mobiltelefon. Eftersom utbildningen bedrivs i din valda studietakt går det utmärkt att kombinera utbildningen med arbete. Du väljer också själv när du vill starta utbildningen. Inga förkunskaper behövs om det inte anges att du måste ha läst en viss modul eller kurs innan.
Kursplan
SOCIAL MEDIA MANAGER 1
-Introduktion till sociala medier
-Historik sociala medier
-Vilka är dina kunder?
-Varumärkesbyggande
-Blogg
-Poddradio
-Andra sociala medier
-Andra marknadsföringskanaler
SOCIAL MEDIA MANAGER 2
-Språkbruk
-Mobila appar
-Vlogg
-Bildanvändande
-Kampanjer
-Copyright
-Kundundersökningar
-Analys och rapport
-Krishantering
-Projektledning
-Marknadsföringslagen
SOCIAL MEDIA MANAGER 3
-Digital marknadsföring
-Marknadsföra företaget digitalt
-Vad innebär PR i sammanhanget?
-Digital strategi?
-Varumärkesbyggande fördjupning
-Google+
-Youtube
-Sökmotoroptimering (SEO)
-Affiliate – Annonsnätverk
-E-handelsstrategi
Kursintyg
Efter godkända inlämningsuppgifter och slutprov skickar vi dig ett Certifikat.
Kostnader
KURSAVGIFT
Kursavgiften totalt för båda delkurserna är 15 000 kr inkl. moms. Betalning i förskott mot faktura med 5 000 kr inkl moms per delkurs. Det är möjligt att delbetala på 12 månader a 1 350 kr.
I kursavgiften ingår:
- Föreläsningsmaterial i Kursportalen genom skärminspelningar
- Quiz i Kursportalen
- Övningsuppgifter
- Inlämningsuppgifter
- Kontinuerlig support via mail och telefon samt yrkesvägledning
- Utfärdande och postning av Certifikat
Intresseanmälan
Academy Online

Välkommen till Academy Online!
Är det dags att ta nästa steg i din karriär? Academy Online erbjuder idag ett 100-tal digitala yrkesutbildningar samt längre och kortare kurser. Detta är ett modernt sätt att studera där du avgör när du vill studera, var du villbefinna...
Kontaktuppgifter till Academy Online
Academy Online
Recensioner
Snittbetyg: 4,3
Baseras på 13 recensioner.Kursplan
SOCIAL MEDIA MANAGER 1
-Introduktion till sociala medier
-Historik sociala medier
-Vilka är dina kunder?
-Varumärkesbyggande
-Blogg
-Poddradio
-Andra sociala medier
-Andra marknadsföringskanaler
SOCIAL MEDIA MANAGER 2
-Språkbruk
-Mobila appar
-Vlogg
-Bildanvändande
-Kampanjer
-Copyright
-Kundundersökningar
-Analys och rapport
-Krishantering
-Projektledning
-Marknadsföringslagen
SOCIAL MEDIA MANAGER 3
-Digital marknadsföring
-Marknadsföra företaget digitalt
-Vad innebär PR i sammanhanget?
-Digital strategi?
-Varumärkesbyggande fördjupning
-Google+
-Youtube
-Sökmotoroptimering (SEO)
-Affiliate – Annonsnätverk
-E-handelsstrategi
För att få mer information om Certifierad Sociala Media Manager, fyll i följande uppgifter: