Hur blir jag zumbainstruktör? - Forum

2014-02-14 09:49   Sara

Jag har dansat Zumba länge och är helt hooked, så jäkla kul! Hur gör jag för att bli instruktör? /Sara


RE: Hur blir jag zumbainstruktör?
2014-02-14 10:02   Camilla Svensson

Hej Sara!

Vad kul att du gillar Zumba så mycket att du vill bli instruktör. Zumba är ju ett varumärke så för att kunna bli Zumbainstruktör måste du gå en utbildning som ordnas av Zumba så att du får en specifik licens.

Det första steget är att gå en grundkurs på 1-2 dagar där du får lära dig grundsteg och hur du lägger upp ett pass för att lära ut Zumba på bästa sätt. Under grundkursen får du lära dig de fyra basrytmerna; merengue, salsa, cumba och reggaeton. När du genomfört kuren får du Zumbalicens i ett år. Vill du sedan fortsätta att itvecklas som intruktör kan du gå yttreligare utbildningar i till exempel Zumpa Step, Aqua Zumba eller Zumba Gold. På Zumbas officiella hemsida, zumba.com, hittar du mer information.

På kurser.se presenteras inga instruktörsutbildningar för Zumba just nu men vill du prova på någon av de olika inriktningarna kan du kika i listan över Zumbakurser som presenteras hos oss.

Vänligen,

Camilla


RE: Hur blir jag zumbainstruktör?
2014-09-22 10:16   Eva T

Hej
Jag har försökt att hitta instruktörsutbildning på Aqua Zumba men hittar inget. Kan du hjälpa mig med detta.


RE: Hur blir jag zumbainstruktör?
2014-09-24 10:43   Camilla
Hej Eva

Just nu finns det inga instruktörskurser i Zumba på kurser.se. För att bli instruktör i Aqua Zumba måste du först ha gått en kurs i Zumba Basic. Instruktörsutbildningarna ordnas av av de som är licensierade av Zumba, och de utbildningarna hittar du på Zumbas egen hemsida: www.zumba.com. Där kan du välja land och den instruktörsutbildning du är intresserad av så får du upp datum och pris för nästa kurstillfälle.

Vänligen,
Camilla

Hitta kurser inom kategorin:
Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️