Var kan jag skriva prov för förarintyg? - Forum

2014-04-23 14:55   Martin

Hej!

Under våren har jag gått en kurs för att ta förarintyg, men i slutet av kursen när vi skulle skriva det teoretiska provet så var jag sjuk. Jag fick då en ny tid som låg längre fram i tiden och jag är lite orolig för att jag ska glömma bort det jag har lärt mig. Går det att på egen hand boka en tid för uppskrivning någon annanstans? Vart vänder jag mig då? Jag bor i Stockholm.

Tacksam för snabbt svar!


RE: Boka tid för att skriva prov till förarintyg
2014-04-23 15:30   Peter

Om du bor i Stockholm så borde det inte vara något problem att snabbt få tag i en förhörsförrättare som kan hålla i provet. På NFB:s hemsida hittar du en lista med mailadress, telefonnummer och namn till personer i kommunen som är auktoriserad. De flesta vill ha flera personer som skriver provet på samma gång, så mitt tips är att du mailar några stycken och anger ungefär när du vill skriva provet.

Se hela listan med förhörsförrättare här »

Förhöjd avgift  
Sedan 1 januari 2014 har avgiften ökat från 300 kr till 450 kr. Kolla även upp att du inte redan har betalat avgiften för att skriva provet till din kursarrangör. När du bokar provet separat så måste du betala kontant på plats.

Testa dina kunskaper
Här på kurser.se kan du även testa dina kunskaper genom att svara på ett par övningsfrågor som kan dyka upp på det teoretiska provet, läs mer här »


Hitta kurser inom kategorin:
Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️