Min dotter behöver lära sig svenska - Forum

2014-02-20 11:02   Monica


Hej, jag bor i spanien och min dotter som är femton år kommer att flytta till sverige i august och börja på svensk skola. Hon pratar inte svenska. Hon kommer att bo i Haninge, har ni någon kurs som skulle passa henne från och med juni ungefär.

Tack, mvh Monica


RE: Min dotter behöver lära sig svenska
2014-02-20 11:05   Peter

Hej Monica,

Det finns gott om kurser i svenska för personer som pratar väldigt lite svenske, och även för dem som inte pratar nån svenska alls. Kurserna benämns ofta som Swedish as foreign language eller Svenska för nybörjare. Du kan även välja att gå en intensivkurs i svenska där ni träffas flera dagar i veckan under 2-4 veckor. Målet är att bygga upp deltagarnas ordförråd och ge baskunskaper i uttal och grammatik. 

De flesta kurserna startar i augusti och september, men det finns också sommarkurser i svenska under juni och juli. Startdatum för språkkurser inför höstterminen brukar publiceras i maj, men du kan redan nu skicka en förfrågan till arrangörerna för att få förslag på en kurs som passar din dotter. 

Se alla svenskakurser i Stockholm här

Hälsningar,
Peter 


Hitta kurser inom kategorin:
Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️