Kursforum - Foto och media

Kom i kontakt med andra personer som är intresserade av foto, film och redigering. Ta tillfället i akt och diskutera, få tips och tipsa andra om bra fotokurser. Forumet är givetvis också öppet för andra diskussioner som är relevant för folk som är foto- och filmintresserade.


Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 Vad betyder skärpedjup? 2016-02-25   Frippe Hejsan svejsan! En vän till mig är väldigt fotointresserad och började prata om skärpedjup och jag bara nickade ocg log (för jag förstår inte ett dyft!). Vad är det egentligen? /En handfallen ...
1 Vad är skillnaden på makro och teleobjektiv? 2016-02-25   Amin Hej, Jag är väldigt intresserad av fotografi och skulle kanske vilja skaffa ett nytt objektiv eller annat tillbehör till min kamera. Hör mycket om tele- och makroobjektiv - men vad är det? Tac...
1 Vad ska jag tänka på när jag lägger in ljudeffekter? 2016-02-23   Leah Jag för film och ljud och vill lägga till ljudeffekter. Har ni några tips o trix?
1 Vilket är det bästa redigeringsprogrammet alla lära sig för film? 2016-02-23   Amir D Hallå! Letar efter ett redigeringsprogram för film som är lättanvänt och bra. Samtidigt ska filmerna bli snygga förstås! Toppen om ni kan skicka mig några bra tips! Mvh Amir D.
1 Vad är en storyboard? 2016-02-12   Albin Hejsan! Kan ni förklara vad som menas med storyboard? /Albin
1 Hjälp med filmmanus 2014-03-05   Mark Jag håller på att skriva en film och vill gärna att någon berättar för mig hur jag ska utveckla filmen mer? Jag vill göra en film av den men vet inte av vem jag ska ta hjälp? Vänliga hälsninga...
1 Vilken kamera passar för kurs? 2014-01-09   James Jag vill lära mig att bli en bättre fotograf och tänkte gå en fotokurs för digitalkamera. Min fråga är egentligen om det spelar någon roll vilket märke man har eller hur avancerad systemkamera...
1 Kompaktkamera eller systemkamera på kurs? 2014-01-07   Ella Hej jag har en liten digitalkamera panasonic DMC-TZ40 finns det någon nybörjarkurs som skulle passa mig i Örebro? Mvh Ella
1 Bästa systemkameran för nybörjare 2009-09-10   CS Jag tänkte köpa en systemkamera, digital förstås, och vill veta om någon har en modell som de kan rekommendera. Jag har kollat på Nikon D60 och några olika modeller av Canon. Jag tycker det är...
2 Filmkurser 2008-11-26   Calle Filmkurser? Jag är intresserad av att lära mig min DV-kamera och även lära mig att klippa med något program som jag kan använda i min mac. Jag är absolut nybörjare men hoppas att det ska finn...
1 Porträttfoto 2008-11-20   Fredrik Jag vill bli bättre på porträttfotografering. Jag fotograferar en hel del idag och har gått en grundläggande kurs tidigare. Jag skulle vilja blir bättre dels på att ta fotot men även efterbeha...
1 Fotokurs nybörjare 2008-04-10   Digitalkamera Hej, Jag har precis köpt en digitalkamera och skulle vilja läsa en fotokurs där jag lär mig hantera min digitalkamera. Vilka fotokurser är bra? Jag har möjlighet att läsa kortare kurs i Stock...
1 Bildhantaring 2008-03-19   S.G Hej jag är väldigt foto intresserad och gick en fotoutbildning på gymnasiet. Nu har jag jobbat i några år och längtar mer och mer tillbaka till främst fotoredigeringen. Jag skulle vilja jobba ...
Visar 1-13 av 13 inlägg


Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️