Sociala medier - strategier för kanaler och innehåll

Webbdagarna Academy, i Stockholm (+1 orter)
Längd
1 dag
Pris
7 950 - 8 950 SEK
Nästa kurstillfälle
29 april, 2024 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Kurs
Längd
1 dag
Pris
7 950 - 8 950 SEK
Nästa kurstillfälle
29 april, 2024 (+2 kursstarter)
Utbildningsform
Kurs
Få mer information om kursen 👍

Kursbeskrivning

	Lyckas med din närvaro i sociala medier

För dig som arbetar med sociala medier

Välkommen till vår mycket populära sociala medier-kurs. Som deltagare får du svar på hur du skapar relevant och engagerande innehåll, vilka kanaler du ska prioritera, hur du mäter och följer upp dina insatser och hur du ska tänka för att skapa en långsiktig strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål. 

Det här lär du dig som deltagare

  • Att skapa en konkurrenskraftig sociala medier-strategi
  • Hur du skapar relevant och engagerande innehåll
  • Vad du behöver veta om de olika kanalerna för att sprida ditt innehåll
  • Hur en optimal sociala medier-organisation ser ut och vilka kompetenser som behövs
  • Hur du sätter upp rätt mål och KPI:er
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Målgrupp

För dig som arbetar med sociala medier

Kursen vänder sig till dig som jobbar med ett varumärke i sociala medier. Du har ambitionen att ta er närvaro till nästa nivå och vill veta hur. Du arbetar förmodligen med marknadsföring eller kommunikation, antingen som operativt eller strategiskt ansvarig eller både och.

Upplägg

09:00-10:30 – Sociala medier idag: Vad krävs för att lyckas?

  • Var är plattformarna på väg? Detta händer hos Meta (Facebook och Instagram), TikTok, LinkedIn och YouTube
  • Beteenden i sociala medier – Så fungerar användandet av sociala medier. Hur ser den vanliga användaren ut och vad krävs för att nå ut till olika målgrupper
  • Marknadsteamets, kommunikationsavdelningen och alla andras roll i att organisera sig kring sociala medier
  • Workshop: Kartlägga möjligheter och förstå sin målgrupp

10:30-10:45 – Förmiddagspaus

10:45-12:00 – Hitta din strategi för sociala medier

  • Sociala medier-strategi – där du börjar resan med att räkna hem din aktivitet i sociala medier
  • Besluta om ambitionsnivå: Leda, supporta eller följa upp? Hitta syftet med dina sociala medier
  • Sätta mål: Arbeta tillsammans och uppnå det din organisation behöver i sociala medier

12:00-13:00 – Lunch

13:00-14:30 – Ta fram din kanal-strategi

  • Sociala kanalerna du behöver hålla koll på just nu – Ska du hoppa på alla trender?
  • Fördjupning i Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn och Youtube – Vad gör din målgrupp i de olika kanalerna och hur kan du möta dem?
  • Workshop: Ta fram en kanalstrategi, där vardera kanal uppfyller sitt syfte! Vi skapar en översikt på vilken nytta kanalerna kan göra för er marknadsföring

14:30-14:45 – Eftermiddagspaus

14:45-16:00 – Engagera dina följare med hjälp av ditt innehåll

  • Effektivera skapandet av innehåll – Spara tid med hjälp av mallar, planer och verktyg
  • Tips på hur du ta fram bra innehåll och sätter regler för ditt egna skapande
  • Workshop: Skapa din egna innehållsmall

Kostnader

Pris distans: 

7950 kr 

Pris fysisk: 

8950 kr 

Kursledare

Kursledare: Sara Öhman

Sara är frilansande konsult och en av Sveriges främsta experter inom sociala medier och digital marknadsföring, med fokus på att driva och konvertera trafik. Hon är dessutom en mycket uppskattad Webbdagarna-talare och är pedagogisk som få. I korthet: En bättre kursledare inom sociala medier får du leta länge efter.

Kommande kursstarter

Välj mellan 2 kursstarter

29 april, 2024

  • Kurs
  • Stockholm

Kontakta oss!

  • Kurs
  • Stockholm

Intresseanmälan

Intresseanmälan

Intresserad av Sociala medier - strategier för kanaler och innehåll och vill veta mer? Kontakta kursarrangören direkt! En intresseanmälan är kostnadsfri och inte bindande.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.