Visa kurser.se som: Mobil

ITIL® 4 Foundation – utbildning med certifiering

Webbdagarna Academy
Kursinformation
Distans, Stockholm
2 dagar
19 937,50 - 23 687,50 SEK inkl. moms

Kursbeskrivning

Välkommen till en utbildning som ger dig fördjupad kunskap om ramverket ITIL® 4 och förbereder dig för den nya certifieringen från AXELOS. ITIL® 4 innebär en modernisering av det befintliga service lifecycle-upplägget. Det nya upplägget beskriver hur en verksamhet på bästa sätt kan hantera kraven på ökad förändringstakt utan att ge avkall på stabilitet – och tillhandahåller omfattande vägledning för hantering av IT i en modern tjänsteekonomi.

Utbildningen pågår under två dagar och därefter ges du möjlighet att certifiera dig för ITIL® 4. Certifieringen sker online vid ett tillfälle som passar dig. Deltagaravgiften omfattar ett certifieringsförsök.

Exempel på vad du lär dig

  • ITILs vägvisande principer och hur de kan stötta en verksamhet med att ta till sig och anpassa ITIL Service Management

  • De fyra dimensionerna inom Service Management (organisation, processer, verktyg och samarbetspartners)

  • Beståndsdelarna i det nya upplägget – ITIL Service Value System och ITIL Service Value Chain

  • Kontinuerligt förbättringsarbete

  • ITIL ”practices” (förmågor), exempelvis Incident hantering och hur de bidrar i ITIL Service Value Chain

Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Hur påverkar COVID-19 denna kurs?

Vi på kurser.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många kurser ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en kurs påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Utbildningen är perfekt för dig som jobbar med IT och vill ha en bred förståelse för best practice inom affärsdrivna IT-tjänster samt processer inom IT Service Management.

Upplägg

Dag 1

Service Management:

  • Value
  • Services and Products

The four dimensions of Service Management

The ITIL®  Service Value System (SVS):

  • Opportunity, demand and value
  • The ITIL guiding principles
  • Governance
  • Service value chain
  • Practices (overview)
  • Continual improvement (overview)

Dag 2

Practices (in more detail):

  • Supplier management
  • Relationship management
  • Information security management
  • Continual improvement
  • Service desk
  • Incident management
  • Problem management
  • Service request management
  • Change control
  • Service level management
  • IT asset management
  • Service config management
  • Monitoring & event management
  • Release management
  • Deployment management

Continual Improvement (in more detail)

Kursledare

Kursledare: Fredrik Hultén – hyllad utbildare och coach

Fredrik är en mångsidig utbildare, verksamhetsutvecklare och coach på Olingo – med gedigen bakgrund inom ledarskap.

Han har erfarenheter från ett flertal branscher och har en gedigen förståelse för vad som krävs för att utveckla en verksamhet. Han har en mycket god pedagogisk förmåga och är en duktig kommunikatör.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om ITIL® 4 Foundation – utbildning med certifiering.

Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy är Sveriges ledande kursarrangör inom digitala ämnen. Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar vi nyskapande, djupgående och mycket lärorika heldagskurser kurser på distans och i Stockholm med max 15 deltagare per tillfälle. Kort sagt: det är här...


Läs mer och visa alla kurser med Webbdagarna Academy

Kontaktuppgifter till Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy

Magnus Ladulåsgatan 65
10678 Stockholm

Tel: 08-453 60 00

Recensioner
Bli den första att recensera ITIL® 4 Foundation – utbildning med certifiering!
Intresseanmälan

För att få mer information om ITIL® 4 Foundation – utbildning med certifiering, fyll i följande uppgifter: