Visa kurser.se som: Mobil

Digital kommunikation – strategi och taktik för dagens medielandskap

Webbdagarna Academy
Kursinformation
Distans
1 dag
5 950 SEK
Digital kommunikation

Kursbeskrivning

För dig som vill bli en digital kommunikatör i världsklass

Digital kommunikation utgår i dag från kundens beteende och ställer krav på en modig, lyhörd och kommunikativ organisation som för en öppen dialog med omvärlden. Kommunikatörens verktygslåda växer med nya kanaler varje år, och mätbarheten i digital kommunikation möjliggör för ett datadrivet arbetssätt med ständigt lärande. Roller i organisationer utmanas när mätbarhet ökar och affären förflyttar sig online, vilket gör det svårt att avgränsa ansvarsområden mellan kommunikation, marknad och sälj. Detta påverkar i sin tur byråsammansättningen och hur man som beställare av kommunikation behöver tänka i dag.

Det här lär du dig på kursen:

  • Kommunikationsstrategi och policies för en stabil grund
  • De viktigaste grundbultarna i en kommunikativ organisation
  • Hela verktygslådan för digital kommunikation: köpt, förtjänat och eget
  • Hur du blir en bättre beställare av kommunikation
  • Hur du mäter och analyserar effekt
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Hur påverkar COVID-19 denna kurs?

Vi på kurser.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många kurser ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en kurs påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Den här kursen är perfekt för dig som vill få en översikt av vad som krävs för att kommunicera på topp i digitala kanaler, med inspiration från framgångsrika bolag. Du får också möjlighet att diskutera utmaningar och möjligheter tillsammans med likasinnade, i syfte att driva förändring mot en mer snabbrörlig och kommunikativ organisation.

Kursprogrammet

09.00-10.45 – Den Kommunikativa organisationen

  • Omvärldsfaktorer och teknisk utveckling ställer nya krav och ger nya förutsättningar
  • Vad är en kommunikativ organisation och vilka är förutsättningarna?
  • Kundresan i praktiken – hur gör man?


10.45-11.00 – Förmiddagspaus


11.00-12.00 – Verktygslådan för digital kommunikation

  • Kommunikationsstrategi och policies – vad och hur
  • Köpt, förtjänat och eget – en genomgång av de viktigaste verktygen för digital kommunikation
  • Content, Influencer Marketing och Personliga varumärken


12.00-13.00 – Lunch


13.00-14.30
– Digital kommunikation i praktiken

  • Kundens köpresa
  • Mätbarhet och koppling till affären – Marketing Automation, Social Selling
  • Roller och ansvar när avdelningsgränser suddas ut
  • Så blir du en bättre beställare av kommunikation


14.30-14.45 – Eftermiddagspaus


14.45-16.00 – Mätbarhet och uppföljning

  • Utifrån strategin och kundens köpresa – vilka KPI:er blir viktiga?
  • Ett lärande arbetssätt – testa, utvärdera, förbättra

Kostnader

Pris:

5 950 kr (Distans)

6 950 kr (Stockholm)

Kursledare

Karin Zingmark

Karin är en av Sveriges ledande experter inom digital kommunikation och marknadsföring. Hon är författare av boken Maxa Snacket och har tidigare jobbat som marknadschef för Microsoft Sverige samt kommunikationschef på Viasat och MTG.

I dag jobbar hon som frilansande utbildare, talare och rådgivare.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Digital kommunikation – strategi och taktik för dagens medielandskap.

Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy är Sveriges ledande kursarrangör inom digitala ämnen. Tillsammans med landets främsta digitala experter arrangerar vi nyskapande, djupgående och mycket lärorika heldagskurser kurser på distans och i Stockholm med max 15 deltagare per tillfälle. Kort sagt: det är här...


Läs mer och visa alla kurser med Webbdagarna Academy

Kontaktuppgifter till Webbdagarna Academy

Webbdagarna Academy

Magnus Ladulåsgatan 65
10678 Stockholm

Tel: 08-453 60 00

Recensioner
Bli den första att recensera Digital kommunikation – strategi och taktik för dagens medielandskap!
Intresseanmälan

För att få mer information om Digital kommunikation – strategi och taktik för dagens medielandskap, fyll i följande uppgifter: