Visa kurser.se som: Mobil

Wordpress specialist, kurspaket

InfoMediaTech AB
Kursinformation
Göteborg, Malmö
4 dagar
22 995 - 23 995 SEK
Kommande starter
Göteborg
2019-10-28  
22 995 SEK
2020-01-21  
22 995 SEK
Malmö
2020-02-20  
22 995 SEK

Kursbeskrivning

Komplett kurspaket för ett helhetskoncept för att skapa en hemsida

webb infomediatech

Ett företags webbsida är dess ansikte utåt.

Den ska tillhandahålla lättillgänglig information som kunden har tillgång till dygnet runt, men också bjuda på ett intresseväckande innehåll som får besökaren att vilja stanna kvar och besöka sidan igen.

Detta är ett komplett kurspaket för dig som vill ha ett helhetstänk kring webb. 

Efter kursen ska du kunna producera enklare hemsidor på olika typer av företag. Du lär dig grunderna för att kunna skapa hemsida i WordPress, grunderna i Photoshop, webbgrafik och bildoptimering för webben. Men även hur du ska tänka digitalt.

I paketet ingår:

-  WordPress steg 1, 1 dag

-  WordPress steg 2, 1 dag

-  Photoshop steg, 1 dag

-  Digitala strategier, 1 dag

Du går den på 4 dagar i klassrum men det är coachning/ support emellan kurserna så den tar ca 3 månader

Målgrupp

Målgrupp: Kursen förebereder dig med ett helhetskoncept och grunderna inom WordPress. Kursen vänder sig till dig som vill arbeta med produktion av hemsidor och skapa kreativa webblösningar.

Syfte: Lär dig skapa professionella hemsidor för dina uppdrag. Kursen är fylld av spännande moment och kreativa övningar

Kursintyg

Diplom

Kursinnehåll

WordPress är ett kostnadsfritt webbpubliceringsverktyg på som tillåter dig att skapa egna hemsidor. Med WordPress kan man enkelt lägga till texter, bilder, länkar och annat innehåll till sin webbplats. Kursen förbereder dig med ett helhetskoncept i webbproduktion och ger dig grunderna i WordPress. Kursen vänder sig till Dig som vill arbeta med produktion av hemsidor och skapa kreativa webblösningar.

Syfte: Lär dig skapa professionella hemsidor för dina uppdrag. Kursen är fylld av spännande moment och kreativa övningar

Förkunskaper: Grundläggande datorkunskap.


WordPress steg 1 kursinnehåll: 

  • Intro till Wordpress
  • Installation av Wordpress
  • Administrationsverktyget
  • Skapa sidor och inlägg
  • Hämta och installera teman
  • Hämta och installera plug-ins
  • Serveruppgifter/ databasuppgifter
  • Uppgradera Wordpress
  • Göra backup på Wordpress

WordPress steg 2

Kursinnehåll:

Intro till WordPress liten repetition
Genomgång av filer som används i teman
Sökoptimering
Bildgallerier
Inkoppling av externa tjänster som Facebook, Twitter mm
Bildhantering
Arbeta med teman
Sidmallar i teman
Formulärhantering

Sociala Medier

Kursinnehåll:

  • Kursen kommer att fokusera på två delar:

    Få kunskap i de olika moderna sociala medierna och lär dig vilken kanal som är rätt för ditt företag. Genom att göra rätt från början lär du dig hur du använder dem för att marknadsföra dig till potentiella kunder. I takt med att de sociala kanalerna blir fler och fler -att utvecklingen går i rasande takt är det alltmer viktigt att ha en grundläggande strategi och en välfungerande planering för era olika kanaler. 

    Målgrupp:

    För dig som ska börja med sociala medier och behöver kunskap om var du hittar din målgrupp och vilken kanal som passar för just er. 

    Syfte:

    Lär dig skapa professionella nätverk och en inblick i hur du kan marknadsföra dig. Du lär dig om sociala medie strategier och får med dig en innehållskalender. Kursen blandar teoretisk utbildning och kreativa övningar.

    Kursinnehåll:

    – Vilka kanaler är rätt för ert företag? (Facebook, LinkedIn, Instagram)

    – Hur du lättast marknadsför dig på sociala medier

    – Grundstenarna i Content Marketing

    – Hur kan en företagsblogg gynna ert företag och driva trafik?

    – Smarta verktyg och tips inom kommunikation

    – Strategi i fem steg för digitala kanaler och sociala medier

    – Hur en innehållskalender underlättar ert arbete i sociala medier

    Facebook

    • Företagssidor - när och varför
    • Målgrupp
    • Annonser – olika annonsformat
    • Hur du läser av din statistik
    • Skapa innehåll som engagerar

    Linkedin

    • När och varför
    • Målgrupp
    • Annonskonto

    Twitter

    • När och varför?
    • Målgrupp
    • Sverige eller USA

    Instagram

    • Företagssida
    • Annonsformat
    • Kom igång med att marknadsföra inlägg

    Snapchat

    • När och varför?
    • Målgrupp

    YouTube

    • När och varför?
    • Målgrupp

    Blogg

    • Blogga – när och varför?
    • Hur gör du?
    • WordPress.com/WordPress.org
    • Fördelar/Nackdelar

    Övrigt

    • Sociala medier och historien bakom 
    • Marknadsföringssyfte – skapa intresse
    • Bygga relationer och trovärdighet
    • Gör en egen sociala medier strategi
    • Innehållskalender (content calendar)
    • Smarta verktyg

Digitala strategier

Lär dig hur du framgångsrikt kan jobba med digitala strategier. Få fler besökare, kunder och affärer. Under en heldag för du möjlighet att lära dig mer om hur du kan skapa en digital marknadsföringsplan. Efter avslutad kurs har du den kunskap som krävs för att utforma en grundläggande digital strategi för ditt företag. Få fler besökare, kunder, affärer och kostnadseffektivt etablera och sprida dig i dina digitala marknadsföringskanaler

Målgrupp: Denna kurs riktar sig till dig som helt eller delvis ansvarar för kommunikationen

Syfte: Kursen passar både små och stora företag/ organisationer/ varumärken. Ni kanske idag inte har en digital strategi eller ni håller på att bygga upp er strategi och behöver hjälp för att komma igång

Kursinnehåll:

  • Hur ser kundens köpprocess ut och hur kan olika digitala kanaler stötta processen
  • Vilka kanaler ska vårt företag prioritera och varför
  • Hur skiljer sig marknadsföring för B2C och B2B på nätet
  • Hur säkerhetställer vi att vi gör rätt saker på nätet
  • Hur kan vi följa upp resultatet? Hur kan vi mäta effekten av våra marknadsföringsåtgärder och vilka KPI:er kan vi använda
  • Hur mäter vi effekten av en kampanj som aktiveras i olika kanaler
  • Hur kan vi använda oss utav omvärldsbevakning för att bevaka vårt eget och konkurrenternas varumärken
  • Budgetplanering och kostnader som är förknippade med genomförandet av företagets digitala strategi
  • Hur ska vi tänka kring annonsering på nätet?
    Vilka olika sätt finns det att köpa annonsering och vad passar oss bäst

Schemakurs: Fika och lunch ingår i samtliga kurser. Viss kursdokumentation och diplom ingår också i samtliga kurser.

Vi kan även ordna anpassade utbildningar vid behov

Kostnader

Ordinarie pris: 26.380 kr Paketpris: 22.995 kr exkl. moms. I alla schemalagda utbildningar ingår kursdokumentation, lunch, fika fm/em, intyg. 

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Wordpress specialist, kurspaket.

Recensioner

Martina
(5)
Vi fick följa med i en genomgång av plattformen och dess funktioner, gick igenom viktiga termer och hur olika funktioner bör användas. Vi hade även en workshop som var mycket givande där vi själva fick testa på plattformen. Ett mycket bra inlärningssätt!
GabrielO
(5)
Mycket lärorik kurs! Rekommenderas varmt.

InfoMediaTech AB

InfoMediaTech

Förbättra och effektivisera er information och kommunikation

Utbildning inom media och kommunikation Här hittar du utbildning inom alla tänkbara områden och nivåer för dig som jobbar med marknadsföring och media. Klicka in på våra utbildningar för att få mer information. Vi är en utvecklingsbyrå i smidigt format men...


Läs mer och visa alla kurser med InfoMediaTech AB

Kontaktuppgifter till InfoMediaTech AB

InfoMediaTech AB

Stortorget 4
211 34 Malmö

Tel: 0707-10 90 00
Mobil 0707-10 90 00
www.infomediatech.com

Recensioner
Kursrecensioner
(5,0)
Baseras på 2 recensioner.
Läs recensioner
Arrangörsrecensioner
(4,7)
Baseras på 56 recensioner.
Läs recensioner