Visa kurser.se som: Mobil

Sociala Medier Marketing specialist, kurspaket

InfoMediaTech AB
Kursinformation
Göteborg, Malmö
4 dagar
14 985 - 19 995 SEK
Kommande starter
Göteborg
2019-07-01  
19 995 SEK
2019-09-16  
19 995 SEK
Malmö
2019-08-14  
19 995 SEK
2019-10-16  
19 995 SEK
2019-11-15  
19 995 SEK

Kursbeskrivning

I Kurspaketet Social Media Marketing specialist lär dig hur du framgångsrikt kan jobba med sociala medier, få fler besökare, kunder och affärer. Under 4 dagar för du möjlighet att lära dig mer om hur du kan skapa en social marknadsföringsplan.

Efter avslutad kurs har du den kunskap som krävs för att utforma en liten grundläggande social strategi för ditt företag.

Du vet också hur du får fler besökare, kunder, affärer och hur du kostnadseffektivt kan etablera och sprida dig i dina digitala marknadsföringskanaler.

Ingår i paketet:

Sociala Medier  - 1 dag

Facebook redaktör/ Instagram - 1 dag

Webbstrategi och sociala medier - 1 dag

Storytelling - 1 dag

Målgrupp

Kursen kommer att fokusera på två delar: Hur du använder sociala medier för att marknadsföra ditt företag och hur du använder dem olika kanalerna för att marknadsföra dig själv för att skapa ökad försäljning eller för att marknadsföra dig till
potentiella kunder. I takt med att de sociala kanalerna blir fler och fler -att utvecklingen går i rasande takt är det alltmer viktigt att ha en grundläggande strategi för att veta vilka kanaler man ska använda för att synas på rätt sätt.

Målgrupp: För dig som vill marknadsföra dig själv och ditt företag på Facebook, Twitter och på andra sociala nätverk.

Kursintyg

Diplom erhålles efter utbildningen.

1 månads mailsupport på utbildning

Kursinnehåll

Ingår i paketet:

Sociala Medier steg 1 - 1 dag

Facebook redaktör - 1 dag

Webbstrategi och sociala medier - 1 dag

Storytelling - 1 dag

Sociala medier 

Under en heldag får du möjligheten att lära dig det senaste inom sociala medier och hur du marknadsför dig själv och ditt företag till potentiella kunder.

Kursen kommer att fokusera på två delar:

Hur du använder sociala medier för att marknadsföra ditt företag och hur du använder dem olika kanalerna för att marknadsföra dig själv för att skapa ökad försäljning eller för att marknadsföra dig till potentiella kunder.

I takt med att de sociala kanalerna blir fler och fler -att utvecklingen går i rasande takt är det alltmer viktigt att ha en grundläggande strategi för att veta vilka kanaler man ska använda för att synas på rätt sätt.

Målgrupp: För dig som vill marknadsföra dig själv och ditt företag på Facebook, Twitter och på andra sociala nätverk.

Syfte: Lär dig skapa professionella nätverk och marknadsföra dig. Kursen är fylld av spännande moment och kreativa övningar

Kursinnehåll:

Strategi

– Strategi för digitala kanaler och sociala medier – vad bör du tänka på?
– Vilka kanaler ska vi använda?
– Hur skiljer sig ex Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram och Wordpress?
– Hur skiljer sig marknadsföring i sociala medier för B2C- och B2B-företag?
– Hur följer vi upp resultatet och hur kan vi försäkra oss om att våra investeringar ger resultat?

Integrering av din befintliga webbnärvaro
Optimering
Shareability
E-postmarknadsföring
Google Analytics
Google Ads
Facebook Annonsering
Social Buttons
Marknadsföringssyfte – skapa intresse
Bygga upp trovärdighet och varumärke
Facebook
Sidor, hur o varför
Annonser – olika annonsformat osv
Grupper och Events
Hur du kan använda Facebook Insights, Facebook Connect och Open-Graph
Twitter
Twitter – när och varför?
Kundsupport
Blogga
Blogga – när och varför?
Hur gör du? – WordPress osv
Fördelar/Nackdelar
FAQ – Svara på frågor
YouTube
YouTube – när och varför?
Viral marknadsföring
Instagram/ Pinterest
Visuell marknadsföring
Hur när och varför
Lite kort om nya sociala medier

Göra en egen liten social media strategi

Facebook redaktör

LÄR DIG HUR DU FRAMGÅNGSRIKT KAN JOBBA SOM FACEBOOK REDAKTÖR. FÅ FLER BESÖKARE, KUNDER OCH AFFÄRER OCH SAMTIDIGT KOSTNADSEFFEKTIVT BÅDE ETABLERA OCH SPRIDA DIG I DESSA SOCIALA MARKNADSFÖRINGS-KANALER.

Målgrupp:Denna kurs riktar sig till dig som helt eller delvis ansvarar för kommunikationen på en eller flera Facebook-sidor (företag/ organisation/ varumärke, o s v). Kanske är du redaktör, pressansvarig, informatör eller skribent i botten eller så har du en marknadsposition på ditt företag.

Syfte: Kursen passar både små och stora företag/organisationer/varumärken. Kanske är Facebook-sidan helt nystartad så att du behöver hjälp att komma igång, eller så har du tagit över ansvaret för en sida som behöver ny energi. Du behöver som minst ha ett eget, personligt Facebook-konto för att hänga med på kursen.

Kursinnehåll:

  • Vi börjar med att prata om de strategiska fördelarna med en Facebook-sida och vilken plats/ funktion sidan har i företagets sociala mediastrategi.
    Därefter går vi kort igenom hur man startar upp en ny Facebook-sida och gör lämpliga kopplingar mellan sidan och ditt personliga konto (aktuellt för mindre företag).Vi tar oss igenom grundinställningarna och pratar om apps, kopplingar till andra sociala kanaler som Instagram, YouTube, o s v.
    Vi går sedan igenom metoder och teknik för att öka antalet följare och öka konvergensen. Det handlar om innehåll, texter, #hashtags, bilder, tävlingar, timing, apps, o s v.
    Vi pratar också om hur Facebook kan bli en kanal/ besöksdrivare till din blogg/ webbsida o s v.
  • Efter kursen kommer du att ha ett utkast till en content calendar för din sida samt en rad idéer till hur du kan driva mer trafik till din Facebook-sida, få fler följare samt öka trafiken från Facebook till din webbsida.

Webbstrategi och sociala medier

DETTA ÄR EN KURS FÖR DIG SOM VILL HA KUNSKAP OCH VERKTYG FÖR ATT TA FRAM EN WEBBSTRATEGI FÖR DITT FÖRETAG, MED VARUMÄRKETS
STORY OCH VÄRDEN SOM GRUND. DU VILL FÖRSTÅ MÖJLIGHETERNA MED ATT HA EN STRATEGISK PLAN FÖR FÖRETAGETS NÄRVARO PÅ WEBBEN,
OCH DU VILL HA VERKTYG OCH MODELLER SOM GÅR ATT TILLÄMPA PÅ DITT EGET FÖRETAG OCH VARUMÄRKE.

Förmodligen har du en ledande position på företaget eller ett övergripande kommunikationsansvar. Kursen passar både små och stora företag och de modeller vi jobbar med kan tillämpas på såväl nystartade som väletablerade företag eller organisationer.

Målgrupp: Kursen vänder sig till dig som vill arbeta med strategi på webben

Syfte: Lär dig med rätt strategimodeller och med rätt tänk från början

Kursinnehåll:

I del ett:
Utgår vi från ett exempelföretag och tar oss steg för steg igenom detta företags strategiska plattform. Målet är att förstå innebörden av begrepp som kärnvärden, konkurrensfördelar, positionering mm

I del två:
går vi igenom innehållet i en webbstrategi. Vi pratar om hur man bygger upp en strategi för sin digitala närvaro, hur man tänker strategiskt kring digitala medieval, sociala medier och vilka delar som bör finnas med i den övergripande webbstrategin.
Till sist tillämpar vi våra nya kunskaper i en workshop där ni jobbar tillsammans för att applicera exempelföretagets värden och målsättningar och ta fram en enkel webbstrategi för detta företag.

Under kursen kommer vi även att beröra ämnen som contentdevelopment, d v s kunskap, metoder och hjälpmedel för utveckling av kommunikationen i de digitala och sociala kanalerna.

Storytelling

Vilka berättelser berör, stödjer och förstärker dina, företagets eller organisationens värden?
Denna utbildning ger grunder, verktyg och praktisk övning i hur Storytell kan skapa effektiv kommunikation både internt och externt.

Målgrupp: Alla som vill jobba med sitt varumärke och sprida det på rätt sätt genom att kommunicera era mål och visioner via en berättelse. Dig som vill lyckas med ditt berättande i text, bild eller film

Syfte:Att du som deltagare ska få:
– Handfasta tips och struktur till grund för kreativt skapande
– Insikter i kommunikation mellan avsändare och mottagare på olika plattformar
– Energi och inspiration till kreativt skapande
– Verktyg för framgångsrik storytelling

Kursinnehåll:

Vad varför och hur
• Introduktion: Vad är och kan storytell
• Metaforer och bildspråk
• Var hittar man berättelser – lyssna, söka och samla
• Olika syfte – olika berättarstrukturer och roller
• Affärsutveckling – befolka varumärke
• Design och storytelling
• Berättelser som kulturskapare

FÖRA UT
• Ledarskap och kommunikation – förändring och lärande
• Improvisation – interaktion och kreativ kommunikation

– Vad, varför och hur: Grunden till din historia
– Dramaturgi: Struktur för berättande
– Trovärdighet: Så skapar du relation med mottagaren
– Tydliga exempel på bra och dåligt berättande från reklam, film och sociala medier
–  Vårt ansvar för att berätta historier

Schemakurs:Fika och lunch ingår i samtliga kurser. Visst kursmaterial och diplom ingår också i samtliga kurser.

Kostnader

Pris kurspaket: 19.995kr, ordinarie pris: 24.798kr

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Sociala Medier Marketing specialist, kurspaket.

InfoMediaTech AB

InfoMediaTech

Förbättra och effektivisera er information och kommunikation

Utbildning inom media och kommunikation Här hittar du utbildning inom alla tänkbara områden och nivåer inom marknadsföring och media. Klicka in på våra utbildningar för att få mer information. Vi är en utvecklingsbyrå i smidigt format men med stor bredd. Vi...


Läs mer och visa alla kurser med InfoMediaTech AB

Kontaktuppgifter till InfoMediaTech AB

InfoMediaTech AB

Stortorget 4
211 34 Malmö

Tel: 0707-10 90 00
Mobil 0707-10 90 00
www.infomediatech.com

Recensioner
Kursrecensioner
Bli den första att recensera Sociala Medier Marketing specialist, kurspaket!

Arrangörsrecensioner
(4,5)
Baseras på 22 recensioner.
Läs recensioner