Visa kurser.se som: Mobil

Marknadsföring för icke-ekonomer

FEI - Företagsekonomiska Institutet
Kursinformation
Distans, Göteborg, Malmö, Stockholm
1 förmiddag/vecka - 3 veckor
12 250 SEK inkl. moms
Kommande starter
Göteborg
2021-02-02  
12 250 SEK
Malmö
2021-02-02  
12 250 SEK
Stockholm
2021-02-02  
12 250 SEK

Kursbeskrivning

Den här kursen ger snabba kunskaper i hur modern marknadsföring kan bidra till ökad försäljning. Du får ett bra grepp om hur marknadsföring fungerar. Du kan använda kunskaperna internt och/eller för att handla upp externa tjänster, från till exempel en reklam-, kommunikations- eller webbyrå.

Hur påverkar COVID-19 denna kurs?

Vi på kurser.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många kurser ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en kurs påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Kursinnehåll

Om kursen

I denna kurs riktas luppen mot den intäktsskapande delen av företagets verksamhet. Här får du lära dig mer om olika marknadssituationer och vilka konkurrensmedel som står till förfogande, samt hur du kan samordna och utveckla dessa i en marknadsplan. Kursen syftar också till att ge dig en kunskapsbas för att du ska kunna bedöma externa leverantörer inom marknadsföring och anlita de som är bäst och kostnadseffektivast för din verksamhet.

För vem?

Kursen vänder sig till dig som vill lära dig hur marknadsaktiviteter fungerar och påverkar företagets intäkter. Denna kurs vänder sig inte i första hand till personer i marknadsföringsbefattningar utan till exemplvis projektledare, chefer, entreprenörer och företagsledare som vill arbeta smartare med företagets position på marknaden.

Kursinnehåll

  • Marknadsföringens grunder
  • Strategisk och taktisk marknadsföring
  • Efterfrågebegrepp och konkurrensmedel
  • Marknadskommunikation inklusive digital kommunikation
  • Marknadsplanen

Metod

Teori och presentationer varvas med övningar och diskussioner.

Efter kursen

Efter kursen har du både ett strategiskt perspektiv och praktiska kunskaper hur marknadsföringen ska bidra till ditt företags framgång. Du kan använda kunskaperna internt i verksamheten men också för att kommunicera med – och ställa krav på – externa leverantörer, till exempel reklam- och webbyråer.

Upplägg

Omfattning

En förmiddag i veckan kl.09.00–12.00 under tre veckor.

Genomförande

Kursen genomförs med FEIFLEX vilket betyder att du vid varje enskilt tillfälle kan välja om du vill:

  • Närvara i FEI:s klassrum. Detta alternativ är för dig som vill studera på traditionellt sätt. Du värdesätter studiemiljön på FEI och möjligheten att nätverka på plats med dina studiekamrater.

eller

  • Delta live på distans, var du än befinner dig, till exempel på kontoret. Du hörs och syns i klassrummet, kan ställa frågor, diskutera och vara med i gruppövningar, precis som om du hade varit på plats.

 

Lektionerna spelas dessutom in så att du kan repetera i efterhand. Alla deltagare har tillgång till inspelningarna.

Välj det alternativ som passar dig och din arbetsgivare bäst!

Intyg

Samtliga deltagare som uppfyller närvarokravet på minst 70 % erhåller FEI:s studieintyg med kursbeskrivning.

Avgift

9 800 kr exkl. moms. I avgiften ingår kurslitteratur och annat kursmaterial samt lunch och/eller kaffe. Avgiften faktureras före kursstart.

Eget företag/privatperson? Delbetala med FEI Studielån från 168 kr/mån.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Marknadsföring för icke-ekonomer.

FEI - Företagsekonomiska Institutet

FEI erbjuder kurser inom hela det företagsekonomiska ämnesområdet.

Vårt öppna utbud spänner från grundläggande kurser till akademisk uppdragsutbildning. Studieformen utgår från dig som är yrkesverksam. Du kan välja att läsa i Stockholm eller var du än befinner dig via FEIFLEX – vår ledande metod för moderna nätbaserade distansstudier....


Läs mer och visa alla kurser med FEI - Företagsekonomiska Institutet

Kontaktuppgifter till FEI - Företagsekonomiska Institutet

FEI - Företagsekonomiska Institutet

Kammakargatan 10, Box 1341
111 83 Stockholm

Tel: 010-410 59 00

Recensioner
Bli den första att recensera Marknadsföring för icke-ekonomer!

Liknande kurser