Visa kurser.se som: Mobil
Kursinformation
Distans, Göteborg, Malmö, Stockholm
Intensivt 2 dagar
14 375 SEK inkl. moms

Kursbeskrivning

Marknadsföring är ett ständigt aktuellt ämne och utvecklingen går stadigt framåt. Alla verksamheter som är beroende av marknadsföring för att uppnå högt ställda försäljningsmål måste hänga med i utvecklingen. Hur håller man sig uppdaterad? Vilka verktyg används idag, som fungerar och visar resultat? Hur ser det digitala marknadsföringslandskapet ut? Denna introduktionskurs ger dig de svar du behöver.
Är du intresserad och vill veta mer om kursen?

» Vänligen fyll i en intresseanmälan nedan

Hur påverkar COVID-19 denna kurs?

Vi på kurser.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många kurser ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en kurs påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Kursinnehåll

Om kursen

Du får i denna kurs grundläggande kunskaper inom marknadsföring. Du lär dig bland annat hur du ska arbeta strategiskt, hur medielandskapet ser ut och hur du kan mäta effekten av dina marknadsföringskampanjer.

Kursen behandlar både digitala kanaler och offline-medier. Du lär dig att koppla din marknadsföringsstrategi till rätt kanal, och uppnå bästa möjliga utfall av dina marknadsföringssatsningar.

För vem?

Kursen lämpar sig för den som arbetar eller planerar att arbeta på en marknadsavdelning. Den riktar sig emot alla konkurrensutsatta branscher. Den vänder sig också till dig som har eller planerar att starta eget företag, och behöver rätt marknadsföringsstrategi.

Kursinnehåll

  • Medielandskapet och dess utveckling
  • Branding vs Performance
  • Strategiarbete
  • Digitala kanaler
  • Offline-medier
  • KPI-sättning
  • Mätning och analys
  • Publicister/leverantörer
  • Byråer

Efter kursen

Efter kursen ska du kunna använda dina marknadsföringsresurser på ett kostnadseffektivt sätt, utifrån en välstrukturerad marknadsföringsstrategi.

Upplägg

Omfattning

Intensivkurs 2 dagar kl. 09.00-16.00.

Genomförande

Kursen genomförs med FEIFLEX vilket betyder att du vid varje enskilt tillfälle kan välja om du vill:

  • Närvara i FEI:s klassrum. Detta alternativ är för dig som vill studera på traditionellt sätt. Du värdesätter studiemiljön på FEI och möjligheten att nätverka på plats med dina studiekamrater.

eller

  • Delta live på distans, var du än befinner dig, till exempel på kontoret. Du hörs och syns i klassrummet, kan ställa frågor, diskutera och vara med i gruppövningar, precis som om du hade varit på plats.

 

Lektionerna spelas dessutom in så att du kan repetera i efterhand. Alla deltagare har tillgång till inspelningarna.

Välj det alternativ som passar dig och din arbetsgivare bäst!

Intyg

Samtliga deltagare som uppfyller närvarokravet på minst 70 % erhåller FEI:s studieintyg med kursbeskrivning.

Avgift

11 500 kr exkl. moms. I avgiften ingår kurslitteratur och annat kursmaterial samt lunch och/eller kaffe.

Eget företag/privatperson? Delbetala med FEI Studielån från 197 kr/mån.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Marketing Strategy.

FEI - Företagsekonomiska Institutet

FEI erbjuder kurser inom hela det företagsekonomiska ämnesområdet.

Vårt öppna utbud spänner från grundläggande kurser till akademisk uppdragsutbildning. Studieformen utgår från dig som är yrkesverksam. Du kan välja att läsa i Stockholm eller var du än befinner dig via FEIFLEX – vår ledande metod för moderna nätbaserade distansstudier....


Läs mer och visa alla kurser med FEI - Företagsekonomiska Institutet

Kontaktuppgifter till FEI - Företagsekonomiska Institutet

FEI - Företagsekonomiska Institutet

Kammakargatan 10, Box 1341
111 83 Stockholm

Tel: 010-410 59 00

Intresseanmälan

För att få mer information om Marketing Strategy, fyll i följande uppgifter:

Recensioner
Bli den första att recensera Marketing Strategy!

Liknande kurser