Visa kurser.se som: Mobil

Internetmarknadsföring kurser

Internetmarknadsföring - lär dig synas smart på internet 

Lär dig hur du kan öka din synlighet på webben genom t.ex. Google Adwords och sociala medier. På en internetmarknadsföring kurs får du vikiga kunskaper på hur du kan ersätta eller komplettera SEO på din hemsida. Med kunskaper i internetmarknadsföring kan du också särskilja på betald och icke betald trafik, vilket hjälper dig att bedöma värdet på att driva nya besökare till din hemsida.

Sökmotoroptimering (SEO) - onpage kurs
TopVisible
         
(12)
5 563 SEK
Malmö
Onpage SEO-kurs för dig i Malmö – lär dig sökmotoroptimering Sökmotoroptimering (SEO) är en viktigt del när ni utvecklar eller...
AdWords-kurs - Nybörjare & Fortsättning
J.F. HemsidePortalen
5 999 SEK
Distans
Kursen som lär ut både nybörjarkunskaper och fördjupade kunskaper i Google AdWords. Nu två kurser till priset av en! Vi...
Grundkurs digital strategi i Malmö
TopVisible
9 313 SEK
Malmö
Hur ska du nå alla potentiella kunder som använder internet? Första steget bör alltid vara att skapa en strategi för din...
Facebook & Instagram Ads - avancerad kurs
TopVisible
5 563 SEK
Malmö
Ta dina kunskaper till nästa nivå! Under den avancerade kursen går vi mer på djupet i annonsering på Facebook och Instagram....
Sociala Medier
InfoMediaTech AB
         
(2)
4 995 SEK
Flera orter (3)
Lär dig att skapa professionella nätverk och marknadsföra dig själv via sociala medier. Kursen är fylld av spännande moment och...
Google AdWords-kurs grundkurs
TopVisible
         
(7)
5 563 SEK
Malmö
Google AdWords är den enskilt största reklamkanalen online i Sverige idag. Oavsett om du vänder dig till företagskunder eller konsumenter...
Google AdWords
Mediakurser
3 995 SEK
Stockholm
– annonser i Google och på YouTube Få fler besökare till din webbplats och mer värde från din pay-per-klick-annonsering med Google...
Content Marketing
InfoMediaTech AB
4 995 SEK
Flera orter (3)
Content Marketing Vi går igenom hur man på bästa sätt kan sprida sin info och kommunikation i olika digitala kanaler. Planera...
Google Analytics
Mediakurser
3 995 SEK
Stockholm
– kom igång med att läsa statistik Genom att förstå hur du ska använda Google Analytics på rätt sätt kan du...
Google Analytics grundkurs
TopVisible
         
(4)
5 563 SEK
Malmö
På vår  Google Analytics-kurs  i  Malmö  lär du dig grunderna i verktyget för att förstå mer om dina besökare, hur...
Webbstrategi och sociala medier
InfoMediaTech AB
5 995 SEK
Flera orter (3)
Bli en bättre webbstrateg i Malmö Detta är en kurs för dig som vill ha kunskap och verktyg för att...
Öka din försäljning - distanskurs
Medborgarskolan Syd
4 900 SEK
Distans
Öka/Dubbla din försäljning på 20 veckor med digital utbildning. Du får tillgång till en digital studieplattform med 5 övningar per...
Grundläggande PR - Public Relations i praktiken, online
Medborgarskolan Stockholm
2 950 SEK
Distans / Online
Medborgarskolans utbildning i PR fokuserar på praktiska kunskaper och färdigheter som gör att du får en god inblick i PR-branschen...
Skapa din signaturkollektion - produktutveckling för kreativa entreprenörer
AVENUE
3 744 SEK
Distans
Skapa egen kollektion och lär dig hur du kan producera dina designs i olika delar av världen på ett säkert...
Digital marknadsföring för småföretagare och entreprenörer
AVENUE
6 244 SEK
Distans
Detta program går på djupet i marknadsföring, begreppet relevans och hur du ska tillämpa det i ditt marknadsföringsarbete. Vi bygger...
Marknadsföring på Youtube
TopVisible
         
(2)
5 563 SEK
Malmö
Youtube är världens största videoplattform och världens näst största sökmotor, och med över 1 miljard användare finns det oändliga möjligheter...
Digital Transformation - paketera & leverera din kompetens online
AVENUE
6 244 SEK
Distans
Onlinekurs, e-learning, webbkurs eller e-kurs, handlar om att du som företagare paketerar dina kunskaper till ett värdeerbjudande för dina kunder. Du...
Digitala strategier
InfoMediaTech AB
5 995 SEK
Flera orter (3)
Lär dig hur du framgångsrikt kan jobba med digitala strategier. Få fler besökare, kunder och affärer. Under en heldag för du...
Digital annonsering
Mediakurser
6 995 SEK
Stockholm
– lär dig mer om din målgrupp och rikta dina annonser .  Lär dig annonsera på Google med AdWords och...
Google AdWords – displayannonsering, remarketing och AdWords Editor!
TopVisible
5 563 SEK
Malmö
Google AdWords är den enskilt största reklamkanalen online i Sverige idag. Oavsett om du vänder dig till företagskunder eller konsumenter...
Google Analytics
InfoMediaTech AB
         
(3)
5 395 SEK
Flera orter (3)
Google växer snabbt och är den främsta sökkanalen i Sverige med mer än 30 miljoner sökningar per dag. Med denna...
Introduktion i digital marknadsföring
Medborgarskolan Väst
3 195 SEK
Kungsbacka
I takt med att vår värld digitaliseras allt mer går företag i allt större utsträckning över till att marknadsföra sig...
Introduktion i digital marknadsföring
Medborgarskolan Väst
3 195 SEK
Varberg
I takt med att vår värld digitaliseras allt mer går företag i allt större utsträckning över till att marknadsföra sig...
Marknadsföring grundkurs - För dig med NPF
SV Stockholm län
0 SEK
Handen
Hur marknadsför jag mig själv min förening eller mitt företag? Med cirkelledaren Mansha får du en grundkurs i marknadsföring som...
Mediaträning
Sensus Skåne - Blekinge
2 495 SEK
Malmö
Vad är det som fångar journalisters uppmärksamhet? Hur bör du som representant för företag/organisation förbereda dig inför en intervju? Hur...
Skapa din mediala profil - Presentera ditt företag med ett inspirerande innehåll
Medborgarskolan Stockholm
2 990 SEK
Lidingö
Ett attraktivt innehåll bidrar starkt till att främja positiva förutsättningar för att öka omsättning och förbättra resultat. En tydlig inspirerande...
Facebook & Instagram Ads - grundkurs
TopVisible
         
(5)
5 563 SEK
Malmö
Under grundkursen kikar vi på statistik om användning av sociala medier och användning av Facebook och Instagram i huvudsak. Vi...
Starta din Passion Business
AVENUE
2 995 SEK
Distans
Starta en Passion Business och förändra ditt liv för gott! Hej du, cooling! Du har en bra idé för ditt företag,...
Twitter för företag
Mediakurser
3 995 SEK
Stockholm
– världens mest använda layoutprogram. Kom igång med Twitter integrera Twitter med din webbplats. Skapa ett annonskonto och mät resultat ...
AVENUE METHOD - steg för steg från en idé till ett framgångsrikt företag
AVENUE
12 488 SEK
Distans
AVENUE METHOD är ett businessystem för små- och medelstora företag. Detta system lär dig att få nya kunder. Det är...
LinkedIn för företag
Mediakurser
4 995 SEK
Stockholm
– professionell bild av ditt företag Visa en professionell bild av ditt företag i Sociala Medier. Rekrytera nya personal, hitta...
Marknadsföring på sociala medier
Sensus Östra Götaland
900 SEK
Kalmar
Facebook, Instagram och Twitter erbjuder helt nya marknadsföringskanaler. Hur fungerar det egentligen?Marknadsföring i sociala medier ger helt nya möjligheter för...
REKO-ring - ett modernt sätt att köpa mat
Eldrimner
938 SEK
Ås
REKO = en modern försäljningsmetod REKO handlar om att konsumenter ska kunna köpa bra mat, direkt utan mellanhänder, samtidigt som...
  • = Reportage
  • = Video
Visar 1-33 av 33 träffar
 

Internetmarknadsföring med Google Adwords

Sponsrade länkar handlar om att köpa olika nyckelord som är relevanta för sajten. De köpta sökorden presenteras i Google som små textannonser bredvid eller ovanför de indexerade resultaten. Sponsrade länkar baseras på kostnad per klick (CPC) vilket innebär att dina annonser visas helt kostnadsfritt vid relevanta sökningar i Google. Beroende på konkurrens på sökord kostar det olika mycket och om du vill att din länk ska hamna högst upp så är det budgivning som gäller. Du betalar endast när en besökare klickar på din annons och länkas till webbplatsen.

Med hjälp verktyget Google Adwords kan du anpassa de sponsrade länkarna efter sajten. Du skapar själv annonserna och väljer sökord, det vill säga ord eller fraser som är relaterade till din verksamhet. Du kan redigera dina annonser och justera din budget tills du får de resultat du vill ha. Du kan även visa olika annonsformat och rikta in dina annonser efter specifika språk och geografiska plaster. Det finns inga minimikrav på hur mycket du ska betala. Du kan till exempel bestämma en daglig budget på 50 kr och en maximal kostnad på 50 öre per klick.

Att arbeta med Adwords-kampanjer

Man får inte glömma att även om du betalar för trafik till din sajt så krävs tid och kunskap om hur man använder sig av sponsrade länkar. Innan man skapar en så kallad Adwords-kampanj så bör man göra en analys av verksamheten för att välja en effektiv strategi anpassad efter sajten. Arbetet ligger sedan till grund för att välja de sökord, djuplänkar och annonstexter som passar bäst för sajtens förutsättningar och behov. Du bör sedan bevaka kampanjen regelbundet och följa upp hur sökord och annonser presterar.

Så syns dina sponsrade länkar på Google

De sponsrade länkar som placeras i högerspalten på Google styrs i princip endast av budgivning. Orsaken till att vissa länkar positionerar sig över den organiska träfflistan baseras på två faktor. Det ena är kvalitén på annonsen och det andra är budgivning. De två faktorerna har lika stor innebörd för din placering över den organiska träfflistan. Kvalitén på annonsen bestäms av Google vilket innebär att de undersöker hur relevant din länk är för sökningen. Google jämför annonsens innehåll med sökfrasen och poängsätter den efter rubrik, text, landningssida, laddningstid och klickfrekvens. Det betyder att du kan betala mindre för en sponsrade länk och hamna över konkurrenterna genom att skapa relevanta annonser.

Sökmotoroptimering (SEO) VS Google Adwords

Att synas på Google handlar i synnerhet inte bara om mest klick för pengarna eller mest klick för nedlagd tid på sökmotoroptimering. Du bör även sträva efter att få de bästa klicken. När någon klickar på din länk på Google vill man att personen ifråga ska på ett eller annat sätt generera pengar in till företaget och inte bara höja besökarantalet på sajten. Det svåra blir att avgöra vilka sökord som är viktiga att synas under. Vidare bör man undersöka vilka träffar på Google som genererar bäst resultat, de organiska eller de sponsrade?

De organiska länkarna har i många fall en högre status. Den som söker vet att en hög placering är svår att få och tilldelar resultaten en viss auktoritet. Det krävs mycket tid för att lyckas nå höga placeringar i den organsiska träfflistan till skillnad från att synas bland de sponsrade länkarna.

En sponsrad länk är en annons som någon har betalat för. Men frågan är om alla vet om det. Fördelen med sponsrade länkar är att du bara betalar för dem om någon klickar på dem. Men vad är det värt om en person utanför målgruppen med fel ändamål klickar på din länk? Tankemässigt kan sponsrade länkar fungera på samma sätt som att en annons upplevs annorlunda jämfört med en skriven artikel i en tidning. Artikeln är värd mer, eftersom den är redaktionellt granskad och skriven av en trovärdig journalist.

En annan teori är att det beror på vilken typ av varor eller tjänster du erbjuder. Om du säljer något som kräver mycket av dina köpare, antingen i form av en tung investering eller kunskapsmässigt, så tjänar du troligen mest på att ligga högt upp i den organiska träfflistan. Business-to-business-kunder tenderar i allmänhet att lita mest på organiska sökresultat. En undersökning visar att tre fjärdedelar klickar först på någon av dessa länkar. Om du däremot säljer något där beslutsprocessen är kort och konkurrensmedlen tenderar att vara prisrelaterade är sponsrade länkar ett bra val.