Internetmarknadsföring kurser

Internetmarknadsföring - lär dig synas smart på internet 

Lär dig hur du kan öka din synlighet på webben genom t.ex. Google Adwords och sociala medier. På en internetmarknadsföring kurs får du vikiga kunskaper på hur du kan ersätta eller komplettera SEO på din hemsida. Med kunskaper i internetmarknadsföring kan du också särskilja på betald och icke betald trafik, vilket hjälper dig att bedöma värdet på att driva nya besökare till din hemsida.

AdWords-kurs - Nybörjarkurs
J.F. HemsidePortalen
2 749 SEK
Distans
Nu kör vi äntligen igång! AdWords kursen som hålls helt på distans över e post är nu här!! Lär dig...
AdWords-kurs - Fortsättningskurs
J.F. HemsidePortalen
3 749 SEK
Distans
Fortsättningskurs i Google AdWords SÖK nätverk Äntligen är den här! Kursen som lär dig fördjupade kunskaper i Google AdWords. Det...
Sociala Medier
InfoMediaTech AB
         
(2)
4 995 SEK
Flera orter (3)
Lär dig att skapa professionella nätverk och marknadsföra dig själv via sociala medier. Kursen är fylld av spännande moment och...
Google Analytics-kurs
TopVisible
         
(4)
4 450 SEK
Malmö
Gå en kurs i Google Analytics i Malmö. Genom att använda verktyget Google Analytics kan du lära dig att förstå...
Google AdWords-kurs
TopVisible
         
(1)
9 313 SEK
Stockholm
Kurs i sökmotormarknadsföring med Google AdWords Google AdWords är den största reklamkanalen på Internet i Sverige. Oavsett om du vänder dig till...
Google AdWords-kurs
TopVisible
         
(7)
4 450 SEK
Malmö
Google AdWords är den största reklamkanalen på Internet i Sverige. Oavsett om du vänder dig till företagskunder eller konsumenter är...
Google Analytics
Mediakurser
3 995 SEK
Stockholm
– kom igång med att läsa statistik Genom att förstå hur du ska använda Google Analytics på rätt sätt kan du...
Google AdWords
Mediakurser
3 995 SEK
Stockholm
– annonser i Google och på YouTube Få fler besökare till din webbplats och mer värde från din pay per klick...
Content Marketing
InfoMediaTech AB
4 995 SEK
Flera orter (2)
Content Marketing Vi går igenom hur man på bästa sätt kan sprida sin info och kommunikation i olika digitala kanaler. Planera...
Digital transformation, en överlevnadskurs - distanskurs
Medborgarskolan Syd
2 900 SEK
Distans
Hur kommer företaget och dess anställda ut på den digitala marknaden? Här får du förutsättningarna för att nå ut och...
Utveckla din webbplats med Google Analytics
Sensus Skåne - Blekinge
3 995 SEK
Kristianstad
Praktisk endagskurs i webbstatistikverktyget Google Analytics. Deltagarna lär sig att installera och använda Google Analytics för att bättre förstå hur...
Webbstrategi och sociala medier
InfoMediaTech AB
5 995 SEK
Flera orter (3)
Bli en bättre webbstrateg i Malmö Detta är en kurs för dig som vill ha kunskap och verktyg för att...
Annonsera på Facebook och Instagram
TopVisible
         
(5)
7 450 SEK
Flera orter (2)
Det blir allt viktigare att ha en identitet digitalt som företagare och privatperson. Ett sätt att nå ut är via...
Attraktiva nyhetsbrev, bloggar o inlägg - distanskurs
Medborgarskolan Syd
995 SEK
Distans
Här lär du dig att skapa attraktiva Nyhetsbrev på två timmar med hjälp av tydlig videofilm och skriftliga instruktioner. Du...
Small Business Marketing - Marknadsföring för mindre företag
Medborgarskolan Mitt
895 SEK
Östersund
Develop your marketing skills by participating in our two day course held in English by Jurek Lompe, an expert in...
Digital marknadsföring för småföretagare och entreprenörer
DesignBusiness
1 997 SEK
Distans
För att nå ut till kunden måste du och ditt företag vara närvarande och kommunikativ online. Lär dig allt du...
Företagsutbildning - Facebook som marknadsföring
Medborgarskolan Väst
Mariestad
Marknadsför ditt företag eller förening på Facebook INNEHÅLL Ett modernt och effektivt sätt att marknadsföra företag eller föreningar är via...
Webbkursprogrammet – bygg en webbkurs och gör skillnad med din kunskap online
Course it matters
16 125 SEK
Distans
Med 10 fullmatade videobaserade webbkurser och personlig support – får du som föreläser eller utbildar en kickstart till att ta din föreläsning...
Skapa din signaturkollektion - produktutveckling för kreativa entreprenörer
DesignBusiness
1 995 SEK
Distans
Skapa egen kollektion och lär dig hur du kan producera dina designs i olika delar av världen på ett säkert...
Strategiskt varumärkesutveckling för småföretagare
DesignBusiness
995 SEK
Distans
Få ihop ditt koncept, skilj dig och ditt företag från mängden. Lär dig att skapa ett varumärke som lockar press...
Utbildning: Marknadsföring för ideella organisationer
Medborgarskolan Syd
0 SEK
Helsingborg
Är du ideellt engagerad och vill få hjälp att nå ut till fler med organisationens budskap och arrangemang? Då är...
Google AdWords fortsättningskurs med displayannonsering
TopVisible
5 563 SEK
Malmö
Google AdWords är den enskilt största reklamkanalen på Internet i Sverige idag. Oavsett om du vänder dig till företagskunder eller...
Google Analytics
InfoMediaTech AB
         
(3)
5 395 SEK
Flera orter (3)
Google växer snabbt och är den främsta sökkanalen i Sverige med mer än 30 miljoner sökningar per dag. Med denna...
LinkedIn för företag
Mediakurser
4 995 SEK
Stockholm
– professionell bild av ditt företag Visa en professionell bild av ditt företag i Sociala Medier. Rekrytera nya personal, hitta...
Twitter för företag
Mediakurser
3 995 SEK
Stockholm
– världens mest använda layoutprogram. Kom igång med Twitter integrera Twitter med din webbplats. Skapa ett annonskonto och mät resultat ...
Grundkurs i Content Marketing
TopVisible
9 313 SEK
Malmö
Under en heldag går vi igenom grunderna i hur du skapar innehåll som engagerar till dina digitala kanaler och vilka...
  • = Reportage
Visar 1-26 av 26 träffar
 

Internetmarknadsföring med Google Adwords

Sponsrade länkar handlar om att köpa olika nyckelord som är relevanta för sajten. De köpta sökorden presenteras i Google som små textannonser bredvid eller ovanför de indexerade resultaten. Sponsrade länkar baseras på kostnad per klick (CPC) vilket innebär att dina annonser visas helt kostnadsfritt vid relevanta sökningar i Google. Beroende på konkurrens på sökord kostar det olika mycket och om du vill att din länk ska hamna högst upp så är det budgivning som gäller. Du betalar endast när en besökare klickar på din annons och länkas till webbplatsen.

Med hjälp verktyget Google Adwords kan du anpassa de sponsrade länkarna efter sajten. Du skapar själv annonserna och väljer sökord, det vill säga ord eller fraser som är relaterade till din verksamhet. Du kan redigera dina annonser och justera din budget tills du får de resultat du vill ha. Du kan även visa olika annonsformat och rikta in dina annonser efter specifika språk och geografiska plaster. Det finns inga minimikrav på hur mycket du ska betala. Du kan till exempel bestämma en daglig budget på 50 kr och en maximal kostnad på 50 öre per klick.

Att arbeta med Adwords-kampanjer

Man får inte glömma att även om du betalar för trafik till din sajt så krävs tid och kunskap om hur man använder sig av sponsrade länkar. Innan man skapar en så kallad Adwords-kampanj så bör man göra en analys av verksamheten för att välja en effektiv strategi anpassad efter sajten. Arbetet ligger sedan till grund för att välja de sökord, djuplänkar och annonstexter som passar bäst för sajtens förutsättningar och behov. Du bör sedan bevaka kampanjen regelbundet och följa upp hur sökord och annonser presterar.

Så syns dina sponsrade länkar på Google

De sponsrade länkar som placeras i högerspalten på Google styrs i princip endast av budgivning. Orsaken till att vissa länkar positionerar sig över den organiska träfflistan baseras på två faktor. Det ena är kvalitén på annonsen och det andra är budgivning. De två faktorerna har lika stor innebörd för din placering över den organiska träfflistan. Kvalitén på annonsen bestäms av Google vilket innebär att de undersöker hur relevant din länk är för sökningen. Google jämför annonsens innehåll med sökfrasen och poängsätter den efter rubrik, text, landningssida, laddningstid och klickfrekvens. Det betyder att du kan betala mindre för en sponsrade länk och hamna över konkurrenterna genom att skapa relevanta annonser.

Sökmotoroptimering (SEO) VS Google Adwords

Att synas på Google handlar i synnerhet inte bara om mest klick för pengarna eller mest klick för nedlagd tid på sökmotoroptimering. Du bör även sträva efter att få de bästa klicken. När någon klickar på din länk på Google vill man att personen ifråga ska på ett eller annat sätt generera pengar in till företaget och inte bara höja besökarantalet på sajten. Det svåra blir att avgöra vilka sökord som är viktiga att synas under. Vidare bör man undersöka vilka träffar på Google som genererar bäst resultat, de organiska eller de sponsrade?

De organiska länkarna har i många fall en högre status. Den som söker vet att en hög placering är svår att få och tilldelar resultaten en viss auktoritet. Det krävs mycket tid för att lyckas nå höga placeringar i den organsiska träfflistan till skillnad från att synas bland de sponsrade länkarna.

En sponsrad länk är en annons som någon har betalat för. Men frågan är om alla vet om det. Fördelen med sponsrade länkar är att du bara betalar för dem om någon klickar på dem. Men vad är det värt om en person utanför målgruppen med fel ändamål klickar på din länk? Tankemässigt kan sponsrade länkar fungera på samma sätt som att en annons upplevs annorlunda jämfört med en skriven artikel i en tidning. Artikeln är värd mer, eftersom den är redaktionellt granskad och skriven av en trovärdig journalist.

En annan teori är att det beror på vilken typ av varor eller tjänster du erbjuder. Om du säljer något som kräver mycket av dina köpare, antingen i form av en tung investering eller kunskapsmässigt, så tjänar du troligen mest på att ligga högt upp i den organiska träfflistan. Business-to-business-kunder tenderar i allmänhet att lita mest på organiska sökresultat. En undersökning visar att tre fjärdedelar klickar först på någon av dessa länkar. Om du däremot säljer något där beslutsprocessen är kort och konkurrensmedlen tenderar att vara prisrelaterade är sponsrade länkar ett bra val.