Google Analytics
-
Stockholm
-
Från 7 494 SEK
-
Flera starter (3)
Google Analytics 4 – certifiering
-
Flera orter (2)
-
Från 7 950 SEK
Google Analytics 4
-
Flera orter (3)
-
Från 7 950 SEK
Google Analytics 4 och Webbanalys på distans
-
Distans
-
Från 4 995 SEK
Google Analytics-kurs - Grundkurs inom statistiken för SEO
-
Distans / Online
-
Från 4 999 SEK
Konverteringsoptimering – Experiment, CRO och AB-tester
-
Flera orter (2)
-
Från 7 950 SEK
Certifierad performance marketing manager
-
Flera orter (2)
-
Från 20 850 SEK
Certifierad conversion manager
-
Flera orter (2)
-
Från 23 800 SEK
Marknadsförings-specialistutbildning på distans - Gå tre kurser i en!
-
Distans
-
Från 10 999 SEK
Vad är Google Analytics?
Google Analytics är ett statistikverktyg för dig som använder digital marknadsföring på din hemsida och passar bra till företag eller webbplatsägare. Tjänsten har ett flertal funktioner för webbanalys där exempelvis de hemsidor som besökarna använder sig av lagras och presenteras som en statistik för den som äger webbplatsen. Här kan användaren se hur många unika besökare webbplatsen har varje dag, varifrån besöken kommer, vilka källor som driver mest trafik, hur länge dina besökare spenderar på din sida, hur många sidor dina besökare tittar på i genomsnitt och mycket annat. Kort sagt kan man säga att Google Analytics är till för att mäta trafiken på sin egen webbsida.
Varför använder man Google Analytics?
Genom att gå en kurs i Google Analytics ger det dig framför allt mer kunskap om digital marknadsföring och webbanalys, men även webbbesökarens beteendemönster. Google Analytics ger användarna en unik möjlighet att mäta sin trafik, se resultat av kampanjer och justera sin sida utefter besökarens intressen och behov. Genom att utförligt gå igenom och studera din Google Analytics-statistik har du som användare full koll över din investering och det enkelt att räkna om företaget går runt eller om kampanjen var värd investeringen.
Vad innehåller en kurs i Google Analytics?
Med en kurs i Google Analytics får du en djupare överblick på webbanalys och hur dina besökare beter sig på webbplatsen. Med andra ord kan du lära dig om hur mätningen fungerar, vad som krävs för att mätningen ska ske och vad exakt man kan mäta. Kursen introduceras med hur tjänsten fungerar och hur man använder olika funktioner som att filtrera, dela upp i tidsperioder och jämförelseperioder.
För att använda Google Analytics behöver man göra ett onlineprov för att få ett certifikat (Google Analytics Individual Qualification). Det ges ut information och kursen förbereder dig inför detta.