Hur lång tid tar det att lära sig ett nytt språk? - Forum

2015-09-02 11:56   Elsa

Hej!

Jag håller på och ska börja plugga spanska inför en resa jag ska göra om ett halvår. Hur lång tid tar det egentligen att lära sig ett språk? Kommer jag att hitta lära mig i tid?

/Elsa på vift


RE: Hur lång tid tar det att lära sig ett nytt språk?
2015-09-02 12:01   Nina Wånggren

Hej Elsa,

Det är en svår fråga att svara på. Alla människor har lättare eller svårare för att lära sig språk. Men det underlättar om du talar språket dagligen för att öva. Att läsa böcker på det nya språket kan även hjälpa dig då det kommer till läs- och skrivförståelsen. Titta gärna på filmer eller serier på det språket du vill lära dig med svensk undertext. Försök att tala så mycket spanska som du bara kan – övning ger färdighet som de säger.

Men det finns som sagt inget bra svar på detta, det är helt upp till dig som ska lära dig det nya språket. På kurser.se har vi kurser i spanska som sträcker sig från en vecka till fyra veckor. Så det kanske är en bra måttstock att gå efter?

Gå en spanskakurs och få stöd i ditt lärande – så kommer du säkerligen förstå och prata en del spanska tills din resa om ett halvår. Spanskakurserna på kurser.se hittar du här. Lycka till!


Hitta kurser inom kategorin:
Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️