Göra pocherade ägg - Forum

2014-03-31 16:04   Sofie

Jag älskar ägg och skulle hemskt gärna vilja lära mig att göra pocherade ägg så som de gör på restaurang. Jag tar alltid det när jag går på brunch, så himla gott!


RE: Göra pocherade ägg
2014-03-31 16:24   Camilla Svensson

Hej Sofie

Just nu finns det ingen kurs publicerad som lär ut hur man gör just pocherade ägg men kontakta någon av de arrangörer som ordnar matlagningskurser i din stad så kanske de kan hjälpa dig eller tipsa om en kurs som kommer längre fram.

Annars kommer det ju upp nya kurser under matlagningskategorin hela tiden så håll koll på den löpande om det kommer någon kurs som passar dig.

Annars kan du prova dig fram hemma för att få till det bästa pocherade ägget. Lägg ägget i en kopp och koka upp vatten i en gryta. När vattnet kokat upp stänger du av plattan och rör runt i det med en sked så att det blir en virvel. Häll ägget i virveln, det är så det håller ihop. Är det ingen virvel går ägget sönder. Låt ägget ligga lite i vattnet till dess att det tillagats igenom. Gulan ska vara lite krämig så att den rinner ut när man skär upp ägget. Det är svårt att säga hur länge det ska ligga i vattnet. Du får prova dig fram och hitta hur du tycker att det är bäst.

Lycka till / Camilla på kurser.se


Hitta kurser inom kategorin:
Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️