Kläder på yoga - Forum

2014-10-17 09:39   Elin

Hej. Jag ska börja på yoga tänkte jag och undrar vad jag ska ha på mig. Jag har aldrig gått på yoga innan och jag undrar om ni har några tips på vad som är bra och vad man ska tänka på?


RE: Kläder på yoga
2014-10-17 12:42   Camilla Svensson

Hej Elin

På yoga är det bra att ha på sig mjuka kläder så att du lätt kan röra dig. Det fungerar med både tights och slappa byxor men prova hemma först så att du känner att du har full rörelsefrihet i alla positioner. På överkroppen är det en fördel att ha linne eftersom du kan bli ganska varm och ibland svettig av yoga. 

Under ett yogapass har du normalt inte strumpor på dig men ta med ett par som du kan ha om det är ett avslappningsmoment i slutet. Vid det momentet är det bra att även ha med sig en tröja med dig om du skulle frysa lite. När du har ansträngt kroppen ett tag och sedan stannar upp och bara slappnar av är det viktigt att behålla värmen.

Sammanfattningsvis är det bra att ha tunna, rörliga kläder och något varm att ta på sig när passet är klart.

Vänligen,

Camilla på kurser.se


Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️