Bildhantaring - Forum

2008-03-19 19:42   S.G
Hej jag är väldigt foto intresserad och gick en fotoutbildning på gymnasiet. Nu har jag jobbat i några år och längtar mer och mer tillbaka till främst fotoredigeringen. Jag skulle vilja jobba med att återskapa/restaurera gamla & trasiga fotografier. Finns det någon bra utbildning för detta. Jag har grundlägande kunskaper i Photoshop CS3

RE: Bildhantaring
2010-02-14 23:43   --- DKJ ---
Tjenare S.G ! Nja, någon specifik utbildning för resturation av gamla foton tror jag inte det finns faktiskt. Men jag kan ha fel där, så ta det inte som helt kört. Jag har funderat lite över om det skulle vara värt att göra en sådan kurs via FOTOonlineskolan, men det är en så specifik inriktning och jag sysslar mest med allmän bildbehnadling och retuschering av Porträtt- och Fashon/Glamourfoto, så det är lite utanför mitt område. Men du - jag kan tipsa dig om en kanonbra bok i ämnet som jag själv har använt mig av och som är skriven av Katrin Eismann. Om du inte har problem med att den är på Engelska så hittar du "Photoshop Resoration and Retouching" på Bokus: www.bokus.com/b/9780321316271.html Det finns visserligen ett ex översatt till svenska, men det är skrivet för Photoshop CS: www.bokus.com/b/9789178826339.html Men även om den nu är skriven för CS-versionen så är principerna domsamma. Du har bara lite andra och förbättrade verktyg att tillgå i CS3. Lycka till ! :) Dick Jundén (JgraphNet) Kurhållare på FOTOonlineskolan.se Bildbehandling. www.jgraphnet.se

Hitta kurser inom kategorin:
Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️