Bästa systemkameran för nybörjare - Forum

2009-09-10 09:25   CS
Jag tänkte köpa en systemkamera, digital förstås, och vill veta om någon har en modell som de kan rekommendera. Jag har kollat på Nikon D60 och några olika modeller av Canon. Jag tycker det är jättesvårt att veta vilka som är mest prisvärda. Tacksam för tips vad gäller märke, andra saker man bör tänka på med mera. Så snart den är införskaffad tänkte jag gå kurs hos digitalfotografen... Tack CS

RE: Bästa systemkameran för nybörjare
2010-02-07 10:12   Robert Hammar
post Hej, Tänk på att kamerahuset är mer som en förbrukningsvara. För att få bra foton hänger det först och främst på fotografen och sedan vill du många gånger ha bra objektiv till kameran. Köp en sk instegskamera till en början och sedan köper du bra objektiv. Bilden som du ser i inlägget har jag tagit med Canon 100mm f/2,8 makro. Nu satt den på en Canon 5D MarkII men den kunde likväl ha suttit på en gammal Canon 20D, och fotot skulle ha hållt samma kvalité. Hoppas det hjälper! Robert Hammar Kurshållare på FOTOonlineskolan.se

Hitta kurser inom kategorin:
Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️