Hur dansar man på klubb? - Forum

2015-08-25 16:03   Peter

Jag är singel och hatar att gå ut på klubb och dansa. Alla andra dansar och har kul men jag känner mig bara så obekväm. Finns det någon danskurs man kan gå för att lära sig dansa på klubb?n


RE: Hur dansar man på klubb?
2015-08-25 16:17   Camilla Svensson

Hej Peter

Jag förstår din känsla och det är inte lätt att ge sig ut på dansgolvet när man inte känner sig bekväm. Här hittar du alla danskurser som presenteras på kurser.se. Just nu finns det ingen renodlad danskurs för hur man kan dansa på klubb men utbudet på kurser.se uppdateras ständigt med nya kurser så kika gärna in om ett tag.

Vill du inte vänta skulle jag rekommendera dig att gå en danskurs i en stil som du tycker verkar kul. Jag vågar påstå att även om du kanske inte vill göra piruetter eller breakdance på din lokala klubb kan vilken danskurs som helst ge dig en större känsla för musiken och hur du rör dig till den på ett sätt som känns bekvämt för dig. Det spelar ingen roll om du väljer att dansa i grupp eller om du går en pardanskurs, du lär dig att hålla takten och koordinera din kropp.

Lycka till!

Vänligen,

Camilla på kurser.se


Hitta kurser inom kategorin:
Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️