Intagningspoäng hudterapeut - Forum

2009-12-29 15:29   emilie
Hej! Är intresserad av att söka in till hudterapeut i Landskrona. Men skulle gärna vilja veta vilket snitt jag bör ha för att ha en chans att komma in?

RE: Intagningspoäng hudterapeut
2010-01-26 08:58   Izabela
Hej Emelie, Jag skrev nyss ett långt utlägg ang intagningen...men det försvann... Jag provar igen. Nedan följer kriterierna; * minst 90 % godkänt på gymnasiet * minst 1-års arbetslivserfarenhet (motsvarar ca 1800 timmar sen det att du fyllde 19 år) * Då de enbart tar in 20 st per år är relevant erfarenhet och utbildning a och o. Har du läst handelsprogrammet eller omvårdnandsprogrammet är det meriterande. Det är inte längre kvalificerad yrkesutbildning utan nu heter det yrkeshögskola och det handlar mest om meritpoäng. Har du läst eller jobbat inom något av de ovan är det väldigt meriterande. Till mig sa de att service var meriterande och jag som är utbildad receptionist och har jobbat mycket inom det får inga meritpoäng, pga att det inte är försäljning. Så när de säger service...nono, det är handels eller omvårdnad som gäller. Hoppas du får klarhet i antagningssystemen...jag personligen anser att det är väldigt knepiga kriterier men tyvärr är det så. Har du inte vad som krävs är det antingen att skaffa det, eller söka privat...men de skolorna kostar ju skjortan och alla har inte de pengarna.. Mvh Izabela

Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️