Kursforum - Språk

Här kommer du i kontakt med andra personer som går eller har tänkt att gå en språkkurs. Ditt inlägg kommer publiceras efter att kurser.se har godkänt texten.


Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 Letar efter tyskakurs 2017-05-15   Erika Hej! Jag är intresserad av att gå en tyskakurs hos er. När startar nästa kursblock och vad kostar de? MVH Erika
1 Turkiska kurs i närtid. 2017-04-13   Arber Vill hitta en turkiska kurs som startar snart, har ni det?
1 Vad är takk för något? 2017-04-13   Leila F Hej, Jag funderar över vad takk är? skillnad mot vanlig teckenspråk? /Leila
1 Kurs i svenska för nybörjare 2017-02-06   Karin H Jag söker en kurs i Svenska för att skriva och stava korrekt då jag känner jag behöver bli bättre på detta har ni något att erbjuda?
1 Lära sig engelska 2016-05-24   Robin F Behöver lära mig engelska snabbt inför semestern i sommar. Är det möjligt? Vänligen Robin
1 Varför kallas det "germanska" språk? 2015-09-11   Lukas Tjena, Varför kallar man svenska för ett germanskt språk? Varför heter det "germanska" språk? /L
1 Är teckenspråk samma i hela världen? 2015-09-02   Gunnel Hej Kurser.se, Jag har länge funderat på teckenspråk. Vilket underbart språk – ett universellt språk. Varför talar vi inte ALLA teckenspråk?! Men det kanske ser olika ut i olika länder? Eller...
1 Hur lång tid tar det att lära sig ett nytt språk? 2015-09-02   Elsa Hej! Jag håller på och ska börja plugga spanska inför en resa jag ska göra om ett halvår. Hur lång tid tar det egentligen att lära sig ett språk? Kommer jag att hitta lära mig i tid? /Elsa p...
2 Vilket språk talas mest i Europa? 2015-09-01   Jocelyn Vet ni på kurser vilket språk som talas mest i Europa?
1 Hur många språk finns det? 2015-08-31   Clara Hej! Jag älskar språk och vill lära mig ett nytt, hur många finns det i världen att välja på? Vilket är lättast att lära sig?
2 Vad är lingua franca? 2015-03-05   Louise Vad är lingua franca och är det något man kan lära sig? Hälsar Louise
8 Vad är det för skillnad på bokmål och nynorsk? 2014-09-15   Sandra Hej! Jag undrar vad det är för skillnad på bokmål och nynorsk. Båda språken förekommer väl i Norge?
1 Vad är esperanto? 2014-09-12   Hannes Jag har nyligen ramlat över termen esperanto och blev då nyfiken på att veta mer om det här språket som väl inte talas av någon egentligen? Skulle vara roligt att få veta lite historik om språ...
1 Är det någon skillnad på grekiska och nygrekiska? 2014-09-09   Sandor Som den språknörd jag är har jag börjat fundera på om det är någon skillnad på nygrekiska och den grekiska som talades i det antika Grekland. Jag förstår ju att språket förändrats över tid, me...
1 Hur många teckenspråk finns i världen? 2014-06-16   Miranda Har förstått att de som har lärt sig teckenspråk i Sverige inte kan förstå de som talar teckenspråk i till exempel Frankrike. Men har varje land sitt eget teckenspråk?
1 Vad är skillnaden på mandarin och kinesiska? 2014-06-16   Kaj Jag funderar på att läsa kinesiska till hösten och såg att ni hade flera sådana kurser. Men jag undra varför flera av kurserna i listan heter något med ”mandarin”? Är det samma sak som kinesis...
1 Finns kurser i portugisiska? 2014-03-05   Maria Hej Jag skulle vilja lära mig portugisiska, finns det språk kurser i Göteborg? Mvh Maria
1 Min dotter behöver lära sig svenska 2014-02-20   Monica Hej, jag bor i spanien och min dotter som är femton år kommer att flytta till sverige i august och börja på svensk skola. Hon pratar inte svenska. Hon kommer att bo i Haninge, har ni någon kur...
1 Europeiska språknivåer för franska 2014-01-07   Caroline Jag har läst franska 6 år från åk 7 till åk 3 i gymnasiet men det var som minst 40 år sedan. Min franska blev då riktigt bra efter ett arbete som barnflicka i Frankrike. När vi rest i Frankrik...
1 nm 2011-09-13   maria i whould like to take a some informatin around language course
Visar 1-20 av 29 inlägg
1
2


Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️