Kursforum - Samhällsorienterade kurser

Inom området för samhällsorienterade kurser hittar du intressanta och lärorika kurser inom geografi, miljö, religion, historia och samhälle. I forumet kan du diskutera dessa områden med andra personer som tycker om allmänbildning och sämhällsinriktade frågeställningar. Diskutera ståndpunkter, bra kurser och dela med dig av dina erfarenheter.


Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 Sommartid 2017-03-17   Neo Q Vad betyder egentligen sommartid?
2 Vad är ett juridiskt dokument? 2016-01-28   Birre Tjena Jag undrar över lagliga dokument eller tror de kallas för juridiska dokument. Vad är det? /B
1 Vad är en god man? 2016-01-28   Annie Hej Kurser! Jag skulle vilja veta mer om vad en god man är och vad det innebär att vara en sån. Tacksam för svar! /Annie
1 Vilket bokföringsprogram är bäst att lära sig? 2016-01-27   Nils Är helt ny när det kommer till bokföring och tycker det känns rörigt. Har ni någon koll på vilket bokföringsprogram jag borde sätta mig in i?
1 Hur skapar jag ett avtal som håller juridiskt? 2016-01-27   Chris Tja är det sant muntliga avtal räcker vid överenskommelser? Får höra olika hela tiden
3 Hur lånar jag pengar till en bostad? 2016-01-27   Nilla Hej hej på er Jag bor i Stockholm och är rätt trött på att flytta runt till lägenheter med osäkra andrahandskontrakt. Har funderat på att ta ett banklån för att köpa en lägenhet men är lite os...
1 Vad är en juridisk person? 2016-01-26   Mia Hej! Vad är egentligen en juridisk person?
5 Hur mycket kostar läxhjälp, med/utan RUT-avdrag? 2014-12-12   Micke Hej, jag undrar lite om läxhjälp... hur mycket det kostar, hur det funkar och vad som gäller med Rut-avdraget. Tacksam för svar.
1 Vad är viktigast när det gäller sopsortering? 2014-10-28   Josefine Vad bör jag tänka på när det gäller sopsortering? Vad är viktigast? Vad är miljöfarliga ämnen? Vart ska jag åka med de sopor jag inte kan slänga hemma?
1 Skillnaden mellan att spara i fonder och aktier? 2014-08-05   Gustav Jag funderar på att gå en kurs i aktiekunskap men skulle först vilja veta vad som är skillnaden mellan att spara i fonder och att spara i aktier? Någon som kan ge mig en bra förklaring?
1 Vad innebär det att vara god man? 2014-02-14   Petra Jag såg att ni har kurser för att bli god man, vad innebär det?
0 Spetsutbildning i hållbar utveckling 2009-12-16   Gustav I Linköping startar en ny samhällsvetenskaplig utbildning i hållbar utveckling. Kanske är intressant för någon här? samspets.se Folkungaskolan har bra rykte och det verkar vara riksintag.
1 Juristexamen delvis via distansstudier? 2009-12-12   Weronica Hej! Finns det möjlighet att läsa vissa kurser ur juristprogrammet på distans? Och isåfall; vilka kurser kan man tillgodogöra sig på det sättet? Jag har läst den juridiska översiktskursen p...
0 Volontärer som vill bli mattecoach i Nacka 2009-12-09   Volontär i Nacka Volontär i Nacka är en kommunal volontärförmedling. Vi har startat ett samarbete med Mattecentrum för att vi vill ge våra elever möjlighet att bli bättre i matte. Mattecentrum är en ideell ...
1 Sommarkurser 2009-05-26   Sanna Sommarkurser 2009 Jag skulle vilja veta vilka sommarkurser som finns för 2009. MVH Sanna
1 Metrologi -hur spår man väder i skärgården. Eller hot om klimatförändring 2009-04-20   Josefina Hej! På en kurs med arrangören Sweden multisport blev jag rekommenderad att lära mig att rätt tolka signalerna om värderomslag i skärgården. Men var kan jag hitta en arrangör av denna typ av k...
2 Religionsfrågor 2009-02-20   mamma Min son på 14 år funderar på att konfirmera sig, och jag känner att jag inte riktigt kan ge honom svar på de frågor han har. Finns det något seminarium eller någon kurs som kan ge honom flera ...
0 Religion 2009-02-20   Ida Min 14-åriga son funderar på att konfirmera sig, och jag känner att jag inte riktigt har svar på alla frågor han har. Finns det något seminarium eller någon kurs som ger honom flera svar än ja...
1 Religion - islam 2009-02-20   Lena Jag är intresserad av religion och filosofi, och jag vill gärna lära mer om islam. Vad finns det för kurser för passar för mig?
0 Fantastisk och användbar kurs i intern kommunikation 2009-02-05   carina Hej alla! Jag gick en så bra kurs i intern kommunikation, bara måste berätta. Den handlar om hur man samarbetar på hotellet så att receptionen, kallskänkan, servicen och alla andra vet vad de...
Visar 1-20 av 29 inlägg
1
2


Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️