Kursforum - Musik, sång och teater

Här kommer du i kontakt med andra personer som delar ditt estetiska intresse. Forumet är öppet för alla diskussioner som är relevant för folk som är intresserade av musik, sång och teater.


Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 Har ni kurser i piano i Halland? 2016-12-09   Nathan Vill lära mig spela piano och söker därför efter kurser i Halland, har ni det?
1 Vad är en musikalteater? 2016-09-09   Viveca Stenberg Som rubriker lyder så vill jag veta definitionen av musikalteater. Hälsningar Viveca
1 Barnteater 2016-08-31   Karin Hej, Jag undrar ifall det finns någon bra barnteater i Stockholmsområdet dit jag kan ta med mina barn under höstlovet? /Karin
1 Teatermålare 2016-03-09   Bo Hej hopp! Jag undrar över vad en teatermålare är? Vad gör hen? Tacksam för svar! Hälsningar Bo
1 Hur får jag pengar till att sätta upp en teaterföreställning? 2015-11-10   Ingrid Hej kurser Jag vill sätta upp en teaterföreställning men har ingen budget. Kan ni ge tips för hur jag kan få ihop lite pengar? Tack på förhand!
1 Hur bygger man en scen? 2015-11-10   Anders Hejsan! Jag vill bygga en scen för framtida musikföreställningar. Har googlat runt men hittar ingen info. Kan ni ge några tips? Vänliga hälsningar- Anders J.
1 Vad är improvisationsteater? 2015-08-06   Britta Hej kurser.se! Jag har länge tyckt att det där med improvisationsteater verkar kul, men har inte riktigt förstått vad det innebär... Har ni något bra svar? Är SÅ nyfiken!
1 Sångstämmor 2014-10-10   Carmen Jag tänkte börja sjunga i kör och vill därför veta mer om de olika stämmorna.
1 Kan man vara obotligt tondöv? 2014-09-08   Sara Den här frågan gäller inte bara om man kan vara dålig på att sjunga, utan om man kan vara tondöv rent fysiskt och obotligt? När personer, som inte är speciellt begåvade sångmässigt, söker till...
1 Fiol/violin i Helsingborg? 2013-12-30   Lena Finns det någon kurs för att lära sig spela fiol/violin i Helsingborg? / Med vänlig hälsning Lena
1 Tvärflöjt online? 2013-12-30   Maria Finns det kurser för tvärflöjt på nätet alltså online. Tycker det är långt till Sthlm. Bor 7 mil söder om Jönköping. /Maria
2 Lära sig spela gitarr? 2013-12-20   JBN Jag är sugen på att lära mig spela gitarr. Är det bäst att börja med akustisk eller elgitarr? Jag är nybörjare ska tilläggas! /Calle
2 DJ och musikproduktion 2011-11-28   yohanna espinoza berg Hej!Jag har länge, MYCKET länge gått med längtan om att få lära mig DJ:A och spela in min egna musik. jag sjunger själv och älskar musik och därf...
0 TV3 söker härmtalanger! 2011-08-23   Maria på Mastiff Hej! Mitt namn är Maria Hermansson och jag jobbar med ett nytt underhållningsprogram för TV3 som heter Copycat Singers. Vi är på jakt efter killar/män som sk...
0 sång 2011-05-13   denzel Jag undrar om ni har någon sångkurs i Umeå och gärna ett lite billigare pris.
1 Steelpankurs i Stockholm 2009-02-04   magnus Lär dig spela oljefat! Kursen hålls genom Studieförbundet Vuxenskolan och startar 18/2 kl. 18.30. Lokalen är Eriksbergsgatan 8B på Östermalm. Mer info finns i en affisch på den här adressen...
1 Sånglektioner i Malmö 2008-11-20   Fredrik Jag kan inte sjunga idag, men jag vill! Jag vill ta sånglektioner som hjälper mig att bli bättre på att sjunga. Finsn det några kurser inom detta i Malmö?
2 Teaterkurs i göteborg? 2008-06-01   ab Hej! Jag undrar varför det inte finns några teaterkurser i Göteborg? Det verkar rätt orättvist att folk i Stockholm och i malmö kan få mera erfarenhet och meriter via teaterkurser men inte ...
2 sånglektion 2008-01-31   JS Jag undrar om ni har någon sångkurs i Göteborg och gärna ett lite billigare pris. Jag skulle vilja lära mig sjunga för att har ingen bra sångröst.
Visar 1-19 av 19 inlägg


Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️