Kursforum - Mat och Dryck

Tillhör du dem som tycker mat och dryck är en av livets verkliga essens? Här kommer du i kontakt med likasinnade som gärna ger tips om bra matlagningskurser, vinprovningar och andra kurser som ger dig inspiration till rikare smakupplevelser. Ta chansen och fråga andra om sina favorirecept, matlagningsknep eller om det mest prisvärda vinet.


Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 Hur stoppar man korv? 2016-12-09   Lennart H Hej! Jag är nyfiken på hur man stoppar korv? Har nu kurser i korvstoppning? / Hälsningar Lennart
1 Skillnad på vegan och vegetarian 2016-12-05   Axel Bay Vad är skillnaden på vegan o vegetarian?
1 Vilka klassiker finns på ett svenskt julbord? 2016-12-05   Sonja Hej! Nu när julen närmare sig är jag nyfiken på vilka som räknas som svenska klassiker på julbordet? Hälsningar S
1 Kurser i bakning 2016-10-24   Caroline Hejsan! Jag skulle vilja lära mig mer om bakning och även vad det finns för olika bakningskurser i Stockholmsområdet? Med vänlig hälsning Caroline
1 Vill lära mig dekorera tårtor 2016-10-06   Sofia Brintberg Har ni några bra tårtkurser? Vill lära mig göra och dekorera snygga tårtor. //Fia
1 Baka glutenfritt 2016-10-06   Hanna T Är det enkelt att baka glutenfritt? Behöver tips då jag just fått reda på att jag är glutenintolerant. /Hälsningar Hanna
1 Hur gör jag egna dumplings? 2015-03-03   charlotte Jag vill göra egna dumplings hemma, men vet inte hur. Har ni några tips? /Charlotte
1 Är fruktsocker nyttigt eller farligt? 2015-02-17   Sara Hejsan! Jag som är intresserad av mat har hört att fruktsocker både kan vara skadligt och nyttigt, hur är det med det egenttligen?
1 Vad är pico de gallo? 2014-09-15   Ruben Hej. Har sett termen pico de gallo här och där i matlagningssammanhang och undrar vad det egentligen är?
1 Vad ska jag tänka på när jag jäser bröd? 2014-09-09   Simon Som student har man ju ganska ont om pengar, så det gäller att tänka till kring var man kan spara in. Mat är ju det klassiska och visst blir det en del nudlar, linser och mackor. Nu är ju inte...
1 Hur gör man för att smaksätta egen olivolja? 2014-05-26   Gudrun Jag undrar hur man gör när man ska smaksätta sin egen olivolja. Jag tänkte göra och ge bort i present, är det något speciellt men ska tänka på eller är det bara att lägga i det man känner för?
1 Göra pocherade ägg 2014-03-31   Sofie Jag älskar ägg och skulle hemskt gärna vilja lära mig att göra pocherade ägg så som de gör på restaurang. Jag tar alltid det när jag går på brunch, så himla gott!
1 Vad betyder tranchera? 2014-03-31   Ludwig Har alltid undrat, antar att det har något med mat att gör?
3 Laga mat med hela familjen? 2014-01-14   Clara Jag är ute efter en matlagningskurs för hela familjen. Tror du att det finns någon kurs som passar oss?
0 Matlagningsglada par sökes till nytt Tv-program 2010-05-28   Victoria Älskar du att laga mat? Vi söker par (kärlekspar, syskonpar, vänner etc.) till ett nytt matlagningsprogram för Kanal 9 med inspelningsstart i mitten på juli. Ni får själva bestämma meny, re...
0 Matkultur 2009-09-08   Kryddan Den vanligaste frågan varje hushåll måste fråga sig själva är vad det blir för mat serverad. Tar vi svenskar det säkra först och äter samma rätt och är så bekväma att vi inte vill prova nya...
2 Thailändsk matlagning 2009-02-25   Nina Jag är intresserad av att lära mig mer om thailändsk matlagning, vad finns det för kurser i Stockholmstrakten?
1 Matlagningskurser för möhippan 2008-12-30   jossan Jag är intresserad av att ha en matlagningskurs under vår möhippa. Vi blir cirka 15 personer och vi vill lära oss mer om italiensk matlaning. Givetvis vill vi även att mat och dryck ska ingå. ...
1 matlagningskurs på distans 2008-06-09   CS Finns det någon som kan tipsa om en matlagningskurs på distans? Det skulle vara riktigt bra eftersom jag inte har tid att gå på en vanlig kurs.
0 Vinprovning Stockholm 2008-04-22   Wine Jag och några kompisar vill gå en vinprovning eller vinkurs för att lära oss mer om denna goda dryck. Vet du någon bra kurs eller vinprovning så maila mig eller svara på detta forum
Visar 1-20 av 21 inlägg
1
2


Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️