Kursforum - Jakt och fiske

Kom i kontakt med andra personer som är intresserade av jakt och fiske. Här kan du diskutera, tipsa och få tips om bra jaktmarker, bra kurser för jägarexamen och schyssta fiskevatten och drag.


Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 Åldergräns för jägarexamen 2016-10-24   Anton Hej, Jag heter Anton och är 18 år och går på gymnasiet och undrar om jag har åldern inne för att börja jaga och vad som krävs av mig i så fall? Var börjar jag och vad för olika möjligheter fin...
1 Jaktsäsonger för olika djur? 2016-08-19   Anders K. Jag skulle vilja veta när det är jaktsäsong för olika djur. Eller är det bara att jaga närsom? /A.K.
1 Vad kostar en jaktdag? 2015-10-29   Caroline Hej jag undrar hur mycket en jaktdag kostar? /C
1 Vilket vapen är bäst för älgjakt? 2015-10-29   Ola Hej, jag funderar på att köpa mitt första vapen för älgjakt men vet inte riktigt vad jag ska välja. Har någon här några tips på vad som är bra? Jag är helt lost...
1 Var får man fiska i Stockholm? 2015-10-06   Fille Tjena, Jag skulle vilja fiska i stan. Vet ni vart man kan fiska i Stockholm?
1 Hur lång tid tar det att få vapenlicens? 2014-04-28   Otto Hej, jag skickade in blanketten för vapenlicens för nästan 6 veckor sedan och har ännu inte hört något. Jag har hört något om att det inte ska ta längre än en månad. Vet någon om det är vanlig...
2 Krav på vikt för vapenskåp? 2014-03-31   Johan Jag ska köpa ett vapenskåp på blocket och undrar vilken minimumvikt som krävs för att skåpet ska vara godkänt? Tacksam för svar!
1 Teoriprov och uppskjutning för jägarexamen? 2014-03-26   Jeanette Hej! Jag undrar var jag kan boka teoriprov och uppskjutning för jägarexamen?
1 Licens på skidskyttegevär 2014-02-21   Johnny Jag undrar om man får licens på skidskyttevapen om man har jägarexamen? Jakt har alltid varit ett intresse för mig och efter OS i Sotji blev jag sugen på att prova skidskytte och inskaffa mig ...
1 Skjutbanor i Arboga? 2013-12-30   Staffan Jag har tagit jägarexamen men aldrig skjutit upp med kula, finns möjlighet att göra detta i efterhand, var, när? (Arboga)
2 Ålder för jägarexamen 2013-12-20   Jesper Hej Jag heter Jesper och undrat lite om jägarexamen. Till att börja med, hur gammal måste man vara för att ta jägarexamen? / En jakthungrig kille på 17 jordsnurr
0 Jaktlicens i Polen/Östeuropa 2011-11-05   Johan.z HejsanJag och min bror pratar om att ta jaktlicens. Vi vill ta det under en intensivkurs där man bor, äter och tar examen under en lång helg vid en herrgård eller liknand...
1 jaga som 15åring 2010-10-04   hopper_hopp måste man ha tagit examen för att få låna ett vapen från nån över 18 som är inom armlängd då man jagar eller räcker det att 18+ åringen har licens/examen? eller: om man aldrig jagat förut o...
1 Jägarexamen 2008-11-19   Olov Jägarexamen Jag är intresserad av att lära mig mer inom jakt. Skulle jättegärna gå en jägarexamen. Har hört att det även finns jägarexamen distanskurs. FInns det någon som kan tipsa mig om en...
4 Jägarexamen kurs 2008-04-21   hg Jag letar efter en bra kurs för att ta jägarexamen. Finns det någon som kan tips om en sådan kurs? Jag kan tänka mig att ta jägarexamen i Stockholmsormådet eller vid göteborg
2 Jägarexamen, men vilken kurs? 2007-08-30   CF Jag är intresserad av att ta jägarexamen. Ska man satsa på en intensivkurs eller en längre kurs? Jag menar, lär man sig tillräckligt på de kortare kurserna?
Visar 1-16 av 16 inlägg


Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️