Kursforum - Dans

Kom i kontakt med andra personer som har ett dansintresse. Här kan du diskutera, få tips och tipsa andra om bra danskurser. Forumet är givetvis också öppet för alla typer diskussioner inom dans.


Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 Letar efter pris på dancehall kurser i Göteborg 2017-05-11   Therese Nilsson Vad har ni för priser på dancehall kurser i Göteborg? /T
1 Barnbalett för mindre barn 2017-03-17   Alesh Hej! Jag har två barn, 4 och 6 år gamla. De är mycket intresserade av att gå en balett kurs. Vi bor i Skarpnäck och är intresserad av kurser nära skolan i Älta eller Enskede. Finns det kurser ...
1 Ålder för danskurser? 2017-02-06   Clara Hej! Jag vill veta om det är någon specifik åldersgräns på danskurserna som går att anmäla sig till? Hälsningar Clara
1 Vad är skillnaden på breakdance och dancehall? 2017-01-13   Danne Jag undrar som i rubriken vad skillnaden är på dansstilarna?
1 Vad är burlesk? 2016-08-19   Sanne Hej! Jag funderar på vad burlesk är för någon dans? //Sanne
1 Vad är poledance? 2016-08-15   Flisan M. Hej!! Jag har hört att det finns kurser i poledance. Vad är det egentligen?
1 Varför är tango populärt att dansa i Finland? 2016-01-11   Gabbe Tja! Var i Helsingfors för ett par helger sen och tango var ASSTORT där. Varför är det så? Skulle vara kul att veta. Allt gott / Gabbe
1 Vad är Azonto? 2016-01-11   Berit Hej Kurser.se! Jag ser att ni har fått in några kurser i något som heter Azonto. Kan ni berätta mer om den dansen? Vänliga Hälsningar, /B
1 Vad är Lindy hop? När kom dansen till? 2016-01-11   Anna-Lena Hej! Jag skulle vilja veta mer om dansen lindy hop! Vad är det och hur kom dansen till? /Anna-Lena
1 Vilken är den mest populära dansen på kurser.se? 2016-01-08   Nanna Hej! Vilken är den mest populära dansen hos er?
2 Vad är polka? Varför heter det polka? 2016-01-08   Anders Tjena! Jag undrar vad polka är? Tänker på godisen och kanske en dans vi höll på med i skolan. Vad är det och varför hette de så? /A
1 Hur dansar man på klubb? 2015-08-25   Peter Jag är singel och hatar att gå ut på klubb och dansa. Alla andra dansar och har kul men jag känner mig bara så obekväm. Finns det någon danskurs man kan gå för att lära sig dansa på klubb?n
1 Hur dansar man vals? 2015-08-25   Bertil Jag ska med en vän på en fest där vi ska dansa vals och jag har inte riktigt koll på hur man gör när man dnasar vals... Finns dte någon snabbkurs man kan gå eller har nån något tips på hur man...
1 Kizomba? 2015-08-20   Nina Hej, Jag har hört om något som kallas för Kizomba. Vad är det? /Nina
1 Linedans 2015-08-19   Maggan Hej! Jag har länge tänkt på att börja dansa linedans. Hört från många bekanta som provat att det är jätteroligt och enkelt. Har sökt på olika kurser och hittat denna klubb som har gratis provd...
1 Par danskurser på helgen 2014-10-16   Bengt Hej I vilka par danser har ni helgkurser? Jag är van pardansare , men ej i 10 danserna...
1 Ska man dansa vals eller foxtrot på bröllop? 2014-05-23   Johanna Jag ska gifta mig i sommar och undrar vad som är skillnaden mellan vals och foxtrot? Vad är vanligast att dansa på bröllop? Vi kommer att dansa till en snabb låt och både jag och min blivande ...
0 Siri dansföreställning 2014-03-07   Dawid Hej!! Mitt namn är Dawid och jag är en av medlemmarna i streetdance gruppen ”Complete”. Vi är på Sverige turné i Mars månad med vår egen dansföreställning ”Siri” och vill därför passa på att ...
9 Hur blir jag zumbainstruktör? 2014-02-14   Sara Jag har dansat Zumba länge och är helt hooked, så jäkla kul! Hur gör jag för att bli instruktör? /Sara
1 Vilken nivå ska jag bugga på? 2014-01-07   Helén Hej! Om jag ska gå en kurs i bugg och har gått tidigare för några år sedan, då ska jag väl ta Bugg (inte den för nybörjare. Med vänlig hälsning Helén
Visar 1-20 av 56 inlägg
1
2
3


Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️