Kursforum - Båt och sjö

Här kommer du i kontakt med andra personer som också är intresserade av kurser inom Båt & Sjö. I forumet kan du diskutera, få tips och tipsa andra om ett bättre båtliv.


Skapa inlägg
Svar Inlägg
1 Varför ska jag ta förarintyg för båt? 2016-04-25   Nils Hammarsten Hallå! Jag har köpt en liten båt till sommaren och undrar varför jag måste ta förarintyg för att köra den? /Hälsningar Nils
1 Skillnad på förarintyg och kustskepparintyg 2016-04-04   Michael L Tjenare! Jag försöker ta reda på vad för intyg jag behöver för båt till sommaren, har hört olika begrepp. Vad är skillnaden på förarintyg och kustskepparintyg? Tacksam för hjälp! Med Vänliga H...
2 Körkort för att köra båt? 2016-04-04   Lasse Hej! Undrar om man behöver körkort för att köra båt? Gäller det alla båtar? / Hälsningar Lasse
1 Vad är en ribbåt? 2014-10-28   Augusto Hej, jag undrar vad en rib-båt är. 
1 Var kan jag skriva prov för förarintyg? 2014-04-23   Martin Hej! Under våren har jag gått en kurs för att ta förarintyg, men i slutet av kursen när vi skulle skriva det teoretiska provet så var jag sjuk. Jag fick då en ny tid som låg längre fram i tid...
1 Storlek på fritidsbåt som kräver förarintyg? 2014-04-07   Marko Hej Jag och min far har precis köpt en fritidsbåt som är 9.3 m lång och 2.7 m bred. Jag undrar om jag behöver ha något förarintyg för denna typ av båt?
1 Segling för företaget 2009-04-01   Britta Jag planerar sommaravslutningen för företaget, tänkte det skulle vara kul att samla alla på en båt! Men vad finns det för möjligheter om alla 20 medarbetare ska vara med? Vi sitter i Malmö.
1 Förarintyg för båt 2009-04-01   Fred Finns det någon kurs i Falkenberg som leder till förartintyg för båt? Och hur mycket kostar det?
0 Distanskurs Förarintyg båt 2008-08-29   Fredrik Andersson Jag söker en distanskurs som ger ett förarintyg för båt. Jag funderar på att köpa båt och vill ta ett förarintyg så snart som möjligt så att jag inte behöver ta ett båtkörkort längre fram. Jag...
2 Ang båtförarintyg 2008-07-29   Oskar Mohlin Hej! jag har en fråga ang förarintyg för båt. Hur gammal måste man vara? Vad kostar själva "examensprovet" om man går till en provförrättare?
2 Båtkort = Båtkörkort 2008-06-18   Kurser.se Nu har regeringens förslag om båtkörkort, som numera går under arbetsnamnet BÅTKORT, skickats på remiss. Den nya lagens syfte är givetvis att öka säkerheten ute på sjön. En av anledningarna ti...
2 Båtkörkort Förarintyg 2008-04-22   Åsa Hej, Jag vill läsa förarintyg och undrar om denna kommer räcka för att få ta ut båtkörkortet när detta blir obligatoriskt. Helst ska kursen vara intensiv och utbildningen ska ge dem kunskaper...
2 båtförarintyg 2008-01-15   annie Hej! Jag undrar om ni har kurser för båtförarintyg? Vänliga hälsningar Annie Stridsberg
1 Kurs för fritidsbåtar 2007-06-26   SB Hej, Jag har nyss köpt en motorbåt och känner att jag behöver ta en kurs. Finns de någon som kan rekommendera en kurs för att lära sig det mest grundläggande, typ lägga till, navigera lätt oc...
Visar 1-14 av 14 inlägg


Glöm inte bort din fritid
Prenumerera på vårt nyhetsbrev så ser vi till att påminna dig. Få kurstips och inspiration direkt i mejlinkorgen ☀️