Goldenhane 2,5 år

Goldenhane 2,5 år
2008-11-20 15:29
Yvonne
1
Behöver lite råd o tips ang min hane som är 2,5 år. Köpte honom när han var ett år. Han hade bott på landet, spenderat mesta tiden på stor tomt (ej koppelvana), det fanns många barn i familjen, så det var pga tidsbrist de sålde honom. Jättegullig jycke!
Har nu fortfarande svårt att gå fint i koppel. Kan inte lita på honom när det gäller att hälsa på allt o alla. Gör ibland utfall mot bilar.
Möten med andra hanhundar har förvärrats. Jag tror att han är mycket osäker där. Han lägger sig platt på marken, går inte att rubba honom, tills den andra hunden passerat. Sedan gör han utfall och kaxar sig och den andra hunden blir naturligtvis åxå kaxig då. Detta är urjobbigt. Går snart omvägar när jag ser en annan hund. Vissa hanhundar som bara har för avsikt att hälsa glatt, då blir beteendet ett annat. Då spänner han sig och morrar dovt.
Skulle behöva gå en kurs för att få lite ordning på honom men vad finns det för kurser för 2,5-åringar.

RE: Goldenhane 2,5 år
2008-11-20 20:00
Cissi
1
Hej!
Jag skulle rekommendera antingen hundmöteskurs eller vardagslydnad. En privatträning kan ge bra tips på både lydnadsträning och kanske någon aktivering om ni inte redan har hittat något som passar. Att jaga (tex bilar)är ett jaktbeteende som brukar kunna lindras med tex viltspår.

mvh Cissi

Sirius Hundcenter Sirius Hundcenter

Intresserad av tråden: Goldenhane 2,5 år? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Sök kurs här

Kurskalender
«
maj 2012
»
ti
on
to
fr
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
     Tillgängliga datum för valt område

Hobbytest

kurs test

Vilken hobbytyp är du?

Ta reda på vad du egentligen ska syssla med på fritiden.

» Starta testet

Nyhetsbrev
Prenumerera på kurser.se nyhetsbrev om kurser! Läs mer Läs mer
Nätverk
Kurser.se
Danskurser
Distanskurs
Educations.com Media Group
iPhone App